Škoda Superb 2 - design známe, co více?

Marek Litzman, 12. prosince 2007, 07:03 Google+

Škoda včera uvolnila první snímek, chtělo by se nečesky říct teaser, který neukazuje nic víc ne jen přední masku dlouho očekávané vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky. Neuvolnla žádné oficiální informace, my však již něco víme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Superb

Superb | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Ačkoliv Škoda toho oficiálně o Superbu zatím řekla jen velmi málo, my z různých zdrojů známe mnoho dalších informací. Myslím si, že stojí za přečtení.

V článku se bude opakovat mnoho informací, které jsem zveřejnil již mnohem dříve zde.

Začněme tím, že dnes je již jasné, že Superb se bude oproti minulé generaci prodávat ve dvou variantách karoserie. Kombík přijde přibližně rok po představení základní karoserie, to proběhne v březnu příštího roku v Ženevě.

Záměrně se vyhýbám pojmenování oné základní karoserie. Bude totiž velmi těžké určit jde-li o liftback či sedan. Škoda totiž přijde s unikátním patentovaným řešením, kdy bude možné záď otevřít i jako sedan i jako liftback. Asi nic nevypovídá tak dobře jako obrázek, proto přidávám odkaz na výpis z patentového úřadu, kde je text doplněn i nákresy (úplně dole). Princip je až geniálně jednoduchý.

Superb bude stát na modulech (Volkswagen nepoužívá platformy nýbrž moduly, které jsou mnohem variabilnější), které mají svůj základ ve Volkswagenu Golf. Používá je současný Passat, Golf i Octavia. Díky zmíněné variabilitě by neměl být žádný problém použití v takto velkém voze, jak ostatně dokazuje i zmíněný Passat.

Vzhled přední části již známe z fotografií a netřeba se o něm příliš rozepisovat. Povšimněte si hlavně vtipně umístěného nápisu „Superb“ ve světlometu. Tento prvek přebírá ze studie Joyster.

Zadní část však stále neznáme. Díky fotografiím, které unikly z vývojového centra již před rokem, si můžeme udělat představu, podle našich informací však záď dostala na rozdíl od přídi menší změnu. Tou bude upravení tvaru světlometů – linie kufru již nebude tvořit na světlometu „zub“, ale doplněním červeného pásu se finální tvar bude mnohem více blížit oválu.

Postupme do interiéru. Špionážní fotografie ukazují finální podobu interiéru. Za povšimnutí stojí panel klimatizace. Je to novinka v koncernu. Její ovládání by mělo být nesmírně jednoduché a intuitivní. Každý z předních pasažérů (klima je duální) si nastaví teplotu, která se potom nezobrazuje na žádném displeji, ale jen svítí kolem ovladače. Jedním pohledem bez nutnosti čtení konkrétní hodnoty by tak mělo být vidět jak moc se právě chladíme. Stejně bude řešena i intenzita ofuku.

Škoda pod kapotou přinese dle našich informací šestici motorů. Tři budou dieselové, tři benzínové. Známe jen hodnoty výkonů, takže konkrétní motory si musíme domyslet, avšak to nebude takový problém. Benzínové motory budou 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní), 1,8 TSI o výkonu 118 kW(160 koní) a vrcholem bude 3,6 FSI o výkonu 191kW (260 koní). Diesely budou generovat 77 kW (105 koní) u 1,9 a 103 kW (140 koní) a 125kW (170 koní) u dvoulitrů. Ano, jak vidíte, dieselového šestiválce se bohužel s největší pravděpodobností nedočkáme. Pozitivní informací je to, že novinka by měla být lehčí než minulá generace.

Některé motorizace bude možné kombinovat se zbrusu novou sedmistupňovou převodovkou typu DSG se řazením pod volantem.

Co se techniky týče, zde by měla být předvedena špička koncernu. O nové klimatizaci jsme již mluvili. Přítomen bude asistent pro parkování, který dokáže sám vyhledat místo vhodné místo a sám do něj i zaparkovat. Systém byl představen v Touranu, nyní je možné ho koupit i v Passatu a Tiguanu. Pro Škodu jde o premiéru.

Další novinkou, o které se již psalo a byla oficiálně představena, jsou aktivní světlomety. Ty se budou v různých jízdních režimech samy přizpůsobovat a ideálně osvětlovat cestu, budou preferovat vzdálenost či šíři? O tom rozhodne daná situace. Téměř samozřejmostí je potom funkce přisvětlování zatáčky.

Novinka bude obsahovat i radarový aktivní tempomat, který bude schopen mimo svolené rychlosti i hlídat co se děje před vozidlem a reagovat na zpomalení vozidla před námi.

Škoda v tiskové zprávě slibuje řadu nových technických řešení. To je vzhledem k tomu, co se ji podařilo zaregistrovat u patentového úřadu, docela pravděpodobné. Je tak možné, že v novém Superbu se objeví například nový typ držáku na brýle, který drží jen nožičky a spoří tím místo, rozkládací ramínko na oblečení místo tradičního háčku nebo třeba i nový typ odkládacího stolku.

Škoda má se Superbem velké plány a dle dosavadních informací i oprávněně. Těšme se na zveřejnění finálních snímků a především na první jízdu.

Nové informace samozřejmě přineseme ihned poté co je budeme mít k dispozici.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Superb 2 - design známe, co více?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

VIDEO: jak zmást ostatní řidiče?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud