Porsche Macan je sportovní SUV vyráběné německou automobilkou od roku 2014. Ve stylu automobilky zachovává, stejně jako ostatní modely, vysoký standard Porsche. Ovšem, někdy je potřeba výjimečně náročné zákazníky uspokojit něčím speciálním. A právě tím má být Macan Turbo ve verzi Exclusive Performance Edition.
Exklusivní verze doznala značných změn uvnitř i vně vozu. Bohatý je také program personalizace a obecně sportovní design, kterým se tato verze může pochlubit. Smutnou zprávou může být fakt, že tento model (celým názvem "Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition") bude k dispozici pouze ve vybraných zemích. Zatím není moc pravděpodobné, že by Česká Republika byla mezi vyvolenými, avšak tento fakt alespoň dodá výjimečné verzi punc exkluzivity. Radost nám pak jistě udělá pohonná jednotka, kterou je vidlicový šestiválec posílený turbem, jehož objem 3,6 litru poskytuje 440 koní a 600 Nm. točivého momentu.
Výjimečný design propůjčují vozu nádherná 21-palcová kola z lehkých slitin s bočními paprsky. Agresivní design dotváří jak přední LED světlomety, tak zadní zatmavené, oboje jsou součástí exkluzivní edice doplněné dále o přední spoiler a výrazný zadní difuzor. Interiér je laděn do černo-červených motivů, což nejvíce vynikne na luxusních sedadlech s výrazným bočním vedením. Elegantní prošívání je vidět ale téměř všude, od dveří, přes hlavové opěrky a bezpečnostní pásy, až po výrazný nápis na palubní desce před spolujezdcem.
Jak jsme již uvedli, pohonnou jednotkou se stal turbodieselový šestiválec o objemu 3,6 litru, který sice pochází z "běžné" verze Macan Turbo, má však o 40 koní více. S velkým SUV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za úctyhodných 4,4 vteřiny a vůz rozpohybovat až na 272 km/h! Již nyní je zřejmé, že výsledný počet kusů bude omezen, proto s možnou objednávkou neotálejte; mohlo by být pozdě. Předpokládaná cena činní cca 2,5 milionu korun a první modely budou dodány již na začátku příštího roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?