A je to tu zas. Neustále soupeření jednotlivých automobilek o ten „nejrychlejší“ čas na Nurburgringu nebere konce. Tento týden už jsme vás informovali o Porsche 911 GT2 RS, které doslova zadupalo konkurenci do země. Jak je na tom ale kategorie nejrychlejší SUV?
Podle všeho si na nejrychlejšího okruhového krále v kategorii SUV brousí zuby Lamborghini Urus, jeho časy poznáme ale až příští rok. To nejlepší a nejrychlejší kolo zatím předvedla Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, která zdolala „zelené peklo“ za pouhých 7 minut a 51 vteřin.
Pokud se ptáte, jak je na tom konkurence, pak uvádíme časy předchozích vítězů. Mezi ty patřil například Range Rover SVR (výkon 542 k, čas 8:14) a Porsche Cayenne Turbo S o výkonu 562 koní s časem 7:59).
Je neuvěřitelné, že se výsledný čas tohoto SUV dokonce shoduje s nejrychlejším časem BMW M4, a pouze o pár vteřin zaostává za nejrychlejší předokolkou, kterou je aktuálně Honda Civic Type R (7:43). Neznáme pravdu ohledně toho, jak moc sériové vozy, se kterými se testy provádí, vlastně jsou. Soutěživost automobilek je v tomto ohledu ale neuvěřitelná. Pochyby a debaty o hodinách a hodinách tréninků, speciálních pneumatikách, které nikde jinde neseženete, a dalších „performance úpravách“ jsou ale běžné.
Stelvio Quadrifoglio pohání dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru poskytující výkon 505 k a úžasných 600 Nm. točivého momentu. Díky pohonu všech kol dosahuje také obdivuhodného zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Maximální rychlost je omezena na 285 km/h.
„Stelvio Quadrifoglio je speciálně navrhnuté tak, aby stanovilo vysokou úroveň testování a nezklamalo, což se mu díky rekordnímu času 7 minut a 51 vteřin na Nurburgringu opravdu povedlo,“ řekl Reid Bigland, vedoucí týmu Alfa Romeo. „Jsme hrdí na to, že máme hned dva časové rekordy Nurburgringu s Giulia Quadrifoglio jako nejrychlejší čtyřdvéřový sedan a nyní i Stelvio Quadrifoglio jako nejrychlejší sériové SUV.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.