Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

Jan Matoušek, 2. prosince 2016, 23:59 Google+

Mercedes nedávno představil formálně svůj první pickup. Třída X, stojící na základech Nissanu Navara, navíc již příští rok zamíří do sériové výroby a utká se tak nejen se svými sourozenci, ale i Volkswagenem Amarok nebo Fiatem Fullback. Přesto, pokud nechcete na praktický a schopný vůz s trojcípou hvězdou čekat, existuje jedno docela elegantní řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček - anotačné foto

Mercedes-Benz uvedl v Austrálii do prodeje třídu G s karosérií pickup. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Třída G platí za neúnavného dříče, navíc se v posledních měsících prodává jako nikdy před tím. Není to však jen luxusní off-road, co projede vším. Stále totiž existuje pracovně laděná řada Professional, patřící k modelům s kódovým označením W461, jejichž výroba začala již na počátku devadesátých let. A právě do řady Professional spadá také pickup, respektive podvozek s nástavbou pickupu, uvedený nedávno v Austrálii. Na tamním trhu přitom takové auto není ničím neobvyklým, s podobně stylizovanou korbou se zde prodávají i Isuzu D-Max, Ford Ranger nebo hlavní konkurent – Toyota Land Cruiser 70.

Géčko s korbou však rozhodně není žádným silničním náčiním, stačí se totiž podívat na vzhled, který je na míle vzdálen populárnímu luxusnímu provedení s kódovým označením W463. Professional má výraznou mříž před světly a maskou chladiče, vycházející z masivního ocelového nárazníku, příležitostně doplněném navijákem. Mřížku mají rovněž blinkry a světla, snad aby je nerozbil nějaký odletující kamínek. Zrcátka jsou posazená na prodloužené konstrukci, aby bylo dobře vidět dozadu na náklad, beztak nejdrsnějším doplňkem je ale podél A-sloupku vyvedené sání. 16palcová litá kola v černé barvě jsou standardem, stejně jako terénní pneumatiky. K nim je na výběr šest laků karosérie.

Terénu se vůbec off-road nezalekne. Nahrávají tomu nejen světlá výška 245 milimetrů, ale i nájezdové úhly 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu a brodivost 635 milimetrů. Pod kapotou nečekejte žádnou modernu, ale třílitrový šestiválcový turbodiesel o výkonu 135 kW (184 k) s točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály. Trochu překvapivě působí informace, že zatímco vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu nainstaloval Mercedes jen bubny. Nosnost třídy G je 2085 kilogramů, brzděný přívěs může mít maximálně 2250 kilogramů.

Kabina je taková, jakou od pracovního pickupu čekáte – spartánská, strohá a robustní. Sedadla, pod nimiž je úložný prostor, jsou čalouněná vinylem, koberečky vyrobili Němci z odolné gumy, na středové konzoli naleznete tak maximálně klimatizaci a volant pochází z více než deset let starých Mercedesů. Špetku komfortu zajišťuje kromě klimatizace snad už pouze příprava pro rádio, loketní opěrka pro oba cestující a uzamykatelná schránka. Bezpečnost mají na starosti pro změnu čelní airbagy, ESP nebo sledování tlaku v pneumatikách. Cena třídy G Professional 300 CDI Chassis Cab startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2 263 000 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby - anotačno foto

Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby

Hyundai poprvé ukázal fotografii nové i30 kombi - anotačno foto

Hyundai poprvé ukázal fotografii nové i30 kombi

První test letních pneumatik pro rok 2017! Které jsou nejlepší? - anotačno foto

První test letních pneumatik pro rok 2017! Které jsou nejlepší?

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Sexy kancelář, nebo dodávka? - anotačno foto

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Sexy kancelář, nebo dodávka?

Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné? - anotačno foto

Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

Zachrání vám život nebo zdraví. Jak správně nastavit opěrku hlavy v autě? - anotačno foto

Zachrání vám život nebo zdraví. Jak správně nastavit opěrku hlavy v autě?

Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem - anotačno foto

Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem

reklama
reklama

Doporučujeme

Nová Panamera se sotva začala prodávat a už jí postihla nehoda

Nová Panamera se sotva začala prodávat a už jí postihla nehoda

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legální přetáčení tachometrů? Vyčůránci znají tento fígl

  2. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  3. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  4. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  5. Řídíte auto? Pak velký pozor na tyto léky

  6. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

reklama