Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

ar6, 2. prosince 2016, 23:59 Google+

Mercedes nedávno představil formálně svůj první pickup. Třída X, stojící na základech Nissanu Navara, navíc již příští rok zamíří do sériové výroby a utká se tak nejen se svými sourozenci, ale i Volkswagenem Amarok nebo Fiatem Fullback. Přesto, pokud nechcete na praktický a schopný vůz s trojcípou hvězdou čekat, existuje jedno docela elegantní řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz uvedl v Austrálii do prodeje třídu G s karosérií pickup.

Mercedes-Benz uvedl v Austrálii do prodeje třídu G s karosérií pickup. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Třída G platí za neúnavného dříče, navíc se v posledních měsících prodává jako nikdy před tím. Není to však jen luxusní off-road, co projede vším. Stále totiž existuje pracovně laděná řada Professional, patřící k modelům s kódovým označením W461, jejichž výroba začala již na počátku devadesátých let. A právě do řady Professional spadá také pickup, respektive podvozek s nástavbou pickupu, uvedený nedávno v Austrálii. Na tamním trhu přitom takové auto není ničím neobvyklým, s podobně stylizovanou korbou se zde prodávají i Isuzu D-Max, Ford Ranger nebo hlavní konkurent – Toyota Land Cruiser 70.

Géčko s korbou však rozhodně není žádným silničním náčiním, stačí se totiž podívat na vzhled, který je na míle vzdálen populárnímu luxusnímu provedení s kódovým označením W463. Professional má výraznou mříž před světly a maskou chladiče, vycházející z masivního ocelového nárazníku, příležitostně doplněném navijákem. Mřížku mají rovněž blinkry a světla, snad aby je nerozbil nějaký odletující kamínek. Zrcátka jsou posazená na prodloužené konstrukci, aby bylo dobře vidět dozadu na náklad, beztak nejdrsnějším doplňkem je ale podél A-sloupku vyvedené sání. 16palcová litá kola v černé barvě jsou standardem, stejně jako terénní pneumatiky. K nim je na výběr šest laků karosérie.

Terénu se vůbec off-road nezalekne. Nahrávají tomu nejen světlá výška 245 milimetrů, ale i nájezdové úhly 38 stupňů vpředu a 35 stupňů vzadu a brodivost 635 milimetrů. Pod kapotou nečekejte žádnou modernu, ale třílitrový šestiválcový turbodiesel o výkonu 135 kW (184 k) s točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou, dvoustupňovou redukcí a třemi uzamykatelnými diferenciály. Trochu překvapivě působí informace, že zatímco vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu nainstaloval Mercedes jen bubny. Nosnost třídy G je 2085 kilogramů, brzděný přívěs může mít maximálně 2250 kilogramů.

Kabina je taková, jakou od pracovního pickupu čekáte – spartánská, strohá a robustní. Sedadla, pod nimiž je úložný prostor, jsou čalouněná vinylem, koberečky vyrobili Němci z odolné gumy, na středové konzoli naleznete tak maximálně klimatizaci a volant pochází z více než deset let starých Mercedesů. Špetku komfortu zajišťuje kromě klimatizace snad už pouze příprava pro rádio, loketní opěrka pro oba cestující a uzamykatelná schránka. Bezpečnost mají na starosti pro změnu čelní airbagy, ESP nebo sledování tlaku v pneumatikách. Cena třídy G Professional 300 CDI Chassis Cab startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2 263 000 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pickup od Mercedesu koupíte již dnes. Má to jen jeden malý háček

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-AMG C63 kombi

Máte rodinu, ale chcete si někdy zařádit? Tohle jsou nejvhodnější kombíky

Geniální parkovací systém využívá

Platný jak páté kolo u vozu? I takhle šikovně se dá rezerva použít

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Nová policejní elektrická auta? Veřejnost zuří vzteky

Nový Peugeot Rifter

Nový Peugeot Rifter má měnit pravidla hry. Skutečně jdou ale Francouzi jinou cestou?

Automobily značky Chevrolet během nakládání na vagony Vert-A-Pac

Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

Tesla Model X si dokázala poradit i s kamionem vážícím 43 tun

Tesla Model X opět ukázala svaly. Odtáhnout 43-tunový kamion na sněhu pro ni nebyl problém

reklama
reklama

Doporučujeme

Bentley Mulsanne Bamford X (2016)

Milovníci černé budou mít orgasmus. Bentley představilo temný Mulsanne Bamford X

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  2. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  3. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  4. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  5. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  6. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

reklama

Zprávy odjinud