Překvapení z Boleslavi! Škoda s karosérií pickup má šanci na výrobu. Jak je to možné?

ar6, 16. listopadu 2016, 23:43 Google+

Když jsme naposledy psali o pickupu s okřídleným šípem, zakončili jsme celý článek povzdechem nad tím, že Volkswagen do výroby pravděpodobně levnější alternativu k Amaroku nepustí. Jak se však nyní zdá, užitková Škoda nebyla jen slepým výstřelem do větru. Tvrdí to alespoň šéf australského zastoupení značky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Takto by klidně mohl vypadat pickup od Škodovky.

Takto by klidně mohl vypadat pickup od Škodovky. | foto: Theophilus Chin

Sdílejte článek

Evropa zatím pickupům na chuť tak úplně nepřišla, jsou ale části světa, kde jde o jeden z nejprodávanějších typů karosérie. Tak například v Austrálii, Jižní Americe nebo Jižní Africe jsou pickupy extrémně populární a automobilky neustále rozšiřují jejich nabídku. A Škoda, jak známo, chce rozšiřovat výrobu a dobývat zatím neprobádaná území. „Chtěl bych vidět Škodau s karosérií pickup. Budeme první, kdo pro takový automobil zvedne ruku,“ řekl magazínu Motoring šéf australského zastoupení značky Michael Irmer. „O naší podpoře (podobného typu vozu – poznámka redakce) říkáme automobilce pořád a ona tyto věci projednává a přemýšlí o nich,“ doplnil.

Naděje na výrobu pickupu s okřídleným šípem ve znaku tedy zjevně existuje a dost možná ani není malá, do hlav vedoucích představitelů značky ale nevidíme. Přesto Irmer tvrdí, že na světě neexistuje velké množství trhů, kde by se pickupy těšily tak velké oblibě jako v Austrálii. „Když dojde na investování, jako značka vložíte své peníze někam, kde globálně porostete nejvíce. Konečně rozhodnutí je tak na vedení, jestli se tou investicí stane pickup nebo jiný model,“ uzavřel Irner. Nový model je tak spíše otázkou let než měsíců.

Přesto, pokud by na výrobu skutečně došlo, Škoda by se pravděpodobně vydala cestou vozu velikosti Toyoty Hilux nebo Volkswagenu Amarok. Historicky má zkušenost s menšími vozy, světová poptávka je ale největší po o něco větších modelech. Klíčovou otázkou je, jestli by v Mladé Boleslavi použili základ již zmíněného Amaroku, nebo by upravili existující základ velkého SUV Kodiaq. I z hlediska Volkswagenu by větší smysl dávala druhá varianta, Amarok by tím neztratil výsostné postavení v rámci koncernu a zachoval si i určitou míru exkluzivity v otázce šestiválcových motorů. Všechno je to ale zatím hudba vzdálené, i když vlastně ne nereálné budoucnosti.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Překvapení z Boleslavi! Škoda s karosérií pickup má šanci na výrobu. Jak je to možné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji do garáže. Důvod je bizarní

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

Škoda Karoq

OBRAZEM: Úspěšné SUV Škoda Karoq?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Toyota Sora

Toyota přichází s revolucí v hromadné dopravě. Autobus Sora je prostorný, výkonný a ekologický

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

reklama
reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Stelvio se představuje, rovnou v provedení Quadrifoglio.

Alfa Romeo představila atraktivní SUV Stelvio. Bude stačit na německou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

reklama