Hyundai našel skulinu na trhu. Středně velký pickup za rozumnou cenu

ar6, 14. listopadu 2016, 14:45 Google+

Jestli na českém trhu aktuálně chybí nějaký typ automobilu, pak je to dostupný pickup s délkou do 4,7 metru. Naposledy podobné auto nabízela Dacia v podobě Loganu Pickup, konec výroby ale přišel již před nějakou dobou. Nyní se zdá, že by podobné auto mohl oživit Hyundai. Jeho koncept Creta STC navíc vypadá docela k světu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.11. 09:15) Napište svůj názor
Hyundai našel skulinu na trhu. Středně velký pickup za rozumnou cenu - anotačné foto

Hyundai Creta STC ukazuje, jak by mohl vypadat nový dostupný pickup. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Hyundai Creta, nebo také ix25, je malé a dostupné SUV, které ale v Evropě v dohledné době určitě nedostaneme. Úspěchy přitom slaví například v Rusku, Indii nebo Brazílii. A právě v Jižní Americe se představil zajímavý derivát tohoto vozu, který by se v případné sériové verzi mohl objevit i u nás. Creta STC (Sport Truck Concept) je konceptem pickupu s délkou 4,65 metru, výškou 1,63 metru, výškou 1,85 metru a rozvorem o délce 2,8 metru. Oproti u nás aktuálně nabízeným modelům jako Volkswagen Amarok, Nissan NP300 Navara nebo Toyota Hilux je tedy o dost menší a více se hodící do městského provozu. Samozřejmě, úplný štírek to také není, ale se 4,65 metru dlouhým vozem se parkuje a manévruje lépe než s 5,2 metru dlouhým autem.

Ložná plocha má na délku 1,3 metru, na šířku 1,29 metru a na výšku 0,51 metru, její objem je potom 850 litrů. A to už na nějaký ten větší náklad stačit bude. Zajímavostí konceptu jsou nejen kotvící okna na podlaze korby, ale zároveň i dva reproduktory na zadní straně kabiny. Vnější vzhled vypadá opravdu stylově, jasně zelený lak karosérie doplňují 21palcová kola a LED diodová světla vpředu i vzadu. Ta vpředu svým tvarem sice odkazují na původní SUV, zároveň jsou ale o něco užší a lépe tak korespondují s novou kaskádovitou maskou chladiče. Větší robustnost pak dodávají nárazníky vpředu se dvěma tažnými oky a vzadu se dvěma koncovkami výfuku.

O technice Hyundai mlčí, pokud by ale došlo na sériovou výrobu (potvrzena v tuto chvíli není), podle magazínu paultan.org by pickup převzal motorovou paletu standardního SUV. To znamená atmosférické benzínové čtyřválce o objemu 1.6 a 2.0 litru, respektive turbodiesely o objemu 1.4 a 1.6 litru. V Jižní Americe by se Creta STC utkala přímo s Renaultem Duster Oroch nebo Fiatem Toro. Pokud by ale sériová verze přišla i k nám, přímého konkurenta by tady nenašla. A to by, při příznivé ceně, mohla být trefa do černého. Vždyť podobně laděná Dacia Logan u nás před lety slavila velký úspěch.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai našel skulinu na trhu. Středně velký pickup za rozumnou cenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.11.2016 09:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aktivní ochrana chodců? Reflexní prvky. Povinnost, která může zachránit život - anotačno foto

Aktivní ochrana chodců? Reflexní prvky. Povinnost, která může zachránit život

Kaipan 16 je český sporťák? Myšlenka vychází z Lotusu - anotačno foto

Kaipan 16 je český sporťák? Myšlenka vychází z Lotusu

Škoda Citigo nebyla první. S městem chtěl bojovat i model Ahoj! - anotačno foto

Škoda Citigo nebyla první. S městem chtěl bojovat i model Ahoj!

Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu - anotačno foto

Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6 - anotačno foto

Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi - anotačno foto

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

Legendární Lada Niva přišla o svého otce - anotačno foto

Legendární Lada Niva přišla o svého otce

reklama
reklama

Doporučujeme

Toyota Setsuna - Vrací se dřevo do módy?

Toyota Setsuna - Vrací se dřevo do módy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Můžete na letních pneumatikách jezdit po dálnici už v březnu?

  2. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  3. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  4. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  5. Poškození laku? Zbavte se ho snadno a rychle!

  6. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

reklama