Hyundai našel skulinu na trhu. Středně velký pickup za rozumnou cenu

ar6, 14. listopadu 2016, 14:45 Google+

Jestli na českém trhu aktuálně chybí nějaký typ automobilu, pak je to dostupný pickup s délkou do 4,7 metru. Naposledy podobné auto nabízela Dacia v podobě Loganu Pickup, konec výroby ale přišel již před nějakou dobou. Nyní se zdá, že by podobné auto mohl oživit Hyundai. Jeho koncept Creta STC navíc vypadá docela k světu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.11. 09:15) Napište svůj názor
Hyundai Creta STC ukazuje, jak by mohl vypadat nový dostupný pickup.

Hyundai Creta STC ukazuje, jak by mohl vypadat nový dostupný pickup. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Hyundai Creta, nebo také ix25, je malé a dostupné SUV, které ale v Evropě v dohledné době určitě nedostaneme. Úspěchy přitom slaví například v Rusku, Indii nebo Brazílii. A právě v Jižní Americe se představil zajímavý derivát tohoto vozu, který by se v případné sériové verzi mohl objevit i u nás. Creta STC (Sport Truck Concept) je konceptem pickupu s délkou 4,65 metru, výškou 1,63 metru, výškou 1,85 metru a rozvorem o délce 2,8 metru. Oproti u nás aktuálně nabízeným modelům jako Volkswagen Amarok, Nissan NP300 Navara nebo Toyota Hilux je tedy o dost menší a více se hodící do městského provozu. Samozřejmě, úplný štírek to také není, ale se 4,65 metru dlouhým vozem se parkuje a manévruje lépe než s 5,2 metru dlouhým autem.

Ložná plocha má na délku 1,3 metru, na šířku 1,29 metru a na výšku 0,51 metru, její objem je potom 850 litrů. A to už na nějaký ten větší náklad stačit bude. Zajímavostí konceptu jsou nejen kotvící okna na podlaze korby, ale zároveň i dva reproduktory na zadní straně kabiny. Vnější vzhled vypadá opravdu stylově, jasně zelený lak karosérie doplňují 21palcová kola a LED diodová světla vpředu i vzadu. Ta vpředu svým tvarem sice odkazují na původní SUV, zároveň jsou ale o něco užší a lépe tak korespondují s novou kaskádovitou maskou chladiče. Větší robustnost pak dodávají nárazníky vpředu se dvěma tažnými oky a vzadu se dvěma koncovkami výfuku.

O technice Hyundai mlčí, pokud by ale došlo na sériovou výrobu (potvrzena v tuto chvíli není), podle magazínu paultan.org by pickup převzal motorovou paletu standardního SUV. To znamená atmosférické benzínové čtyřválce o objemu 1.6 a 2.0 litru, respektive turbodiesely o objemu 1.4 a 1.6 litru. V Jižní Americe by se Creta STC utkala přímo s Renaultem Duster Oroch nebo Fiatem Toro. Pokud by ale sériová verze přišla i k nám, přímého konkurenta by tady nenašla. A to by, při příznivé ceně, mohla být trefa do černého. Vždyť podobně laděná Dacia Logan u nás před lety slavila velký úspěch.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai našel skulinu na trhu. Středně velký pickup za rozumnou cenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.11.2016 09:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen T-Roc

ŽIVĚ: Představení nového Volkswagenu T-Roc

Ilustrační foto

Přechod pro chodce: Kdy musíte pěší pustit a kdy můžete projet bez zastavení?

Ilustrační foto

Bezpečnostní pásy: Jak fungují a proč zachraňují životy?

Ariel Hipercar

Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

Ferrari Portofino

Ferrari představilo nový model, jmenuje se Portofino

Ukazatel paliva na přístrojové desce

Fungují triky na snížení spotřeby paliva? Budete v šoku

Legendární vozy ze stáje Ferrari

Nezapomenutelné Ferrari F40. Tyhle informace možná ještě neznáte

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia III (2016)

Škoda Fabia dostala novou výbavu Trumf. Víme ceník i kompletní obsah výbavy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

  2. Měl porazit Ferrari, osud mu ale nedal šanci. Teď ho Shelby po 53 letech vyrábí znovu

  3. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  4. Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

  5. Pontiac Aztek je označován za nejošklivější auto všech dob, ale už jste někdy viděli takovou výbavu?

  6. TEST: Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6: Pozor, řízení tohoto vozu je silně návykové!

reklama