Ford odhalil detaily F-150 Raptor, lákadlem má být výkon i spotřeba

ar6, 2. října 2016, 18:18 Google+

RAM Rebel TRX nasadil laťku mezi sportovními pickupy pro zábavu hodně vysoko. Má jen jednu nevýhodu, zatím ho nekoupíte. To jeho hlavního konkurenta ze stáje Ford ano. F-150 Raptor nyní přichází s definitivním potvrzením výkonových údajů, v duchu doby ale nechybí ani zmínka o spotřebě paliva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford odhalil detaily F-150 Raptor, lákadlem má být výkon i spotřeba - anotačné foto

Ford F-150 Raptor Supercab | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford F-150 Raptor známe už téměř dva roky, do prodeje se ale pickup s ocelovým rámem a hliníkovou karosérií prodívá až v následujících týdnech či měsících. Pod kapotou samozřejmě nebude chybět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.5 EcoBoost (kde je asi atmosférickému osmiválci minulé generace konec), doposud jsme ale neznali jeho výkonové hodnoty. Ty modrý ovál zveřejnil teprve v minulých dnech, takže oficiálně se zájemci o vůz mohou těšit na 336 kW (456 k) a  691 Nm. To je více než u minulého osmiválce, ale stále méně než u TRX. Na standardní RAM Rebel to stačit bude, pod jeho kapotou ale najdem atmosférický osmiválec HEMI.

Přenos síly na všechna kola má na starosti nový desetistupňový automat se zabudovaným systém stop & start. Ten spolu s o 227 kilogramů nižší hmotností hraje docela zásadní roli ve spotřebě paliva. S ní se samozřejmě Ford nezapomněl pochlubit, ačkoliv je to možná to poslední, co bude majitele podobného stroje zajímat. V kombinovaném režimu si Raptor nárokuje 14,7 l/100 km, což představuje výrazné mezigenerační zlepšení. Pohon všech kol je pak spojen s voličem Terrain Management, který obsahuje mimo jiné i režim Baja. Ten uzamkne pohon všech kol a poskytuje ryzí zábavu při dovádění třeba v dunách. Ve standardních podmínkách je auto zadokolkou, elektronika ale umí čtyřkolku připojit téměř okamžitě. Za příplatek bude k dostání i diferenciál Torsen. Mimo to si Ford pohrál s odpružením, tlumiči nebo zavěšením.

K dispozici budou dvě kabiny – dvoudveřová Supercab a čtyřdveřová Supercrew. V obou případech má auto novou přední masku s výrazným nápisem Ford, o 15 centimetrů širší plastové lemy blatníků, v nichž se ukrývají 17palcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich, LED diodová přední světla nebo přepracované nárazníky, vzadu se dvěma pořádnými koncovkami výfuku. Kabina dostala sportovnější sedadla, především lze ale zvolit například karbonové obložení nebo kožené čalounění s barevnými vložkami. Ceny začínají na 49 520 dolarech (cca 1 199 000 korun) za Supercab a 52 505 dolarech (cca 1 271 000 korunách) za Supercrew.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ford odhalil detaily F-150 Raptor, lákadlem má být výkon i spotřeba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aktivní ochrana chodců? Reflexní prvky. Povinnost, která může zachránit život - anotačno foto

Aktivní ochrana chodců? Reflexní prvky. Povinnost, která může zachránit život

Kaipan 16 je český sporťák? Myšlenka vychází z Lotusu - anotačno foto

Kaipan 16 je český sporťák? Myšlenka vychází z Lotusu

Škoda Citigo nebyla první. S městem chtěl bojovat i model Ahoj! - anotačno foto

Škoda Citigo nebyla první. S městem chtěl bojovat i model Ahoj!

Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu - anotačno foto

Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6 - anotačno foto

Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi - anotačno foto

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

Legendární Lada Niva přišla o svého otce - anotačno foto

Legendární Lada Niva přišla o svého otce

reklama
reklama

Doporučujeme

Toyota Setsuna - Vrací se dřevo do módy?

Toyota Setsuna - Vrací se dřevo do módy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Můžete na letních pneumatikách jezdit po dálnici už v březnu?

  2. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  3. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  4. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  5. Poškození laku? Zbavte se ho snadno a rychle!

  6. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

reklama