Omlazený Volkswagen Amarok jsme Vám představili už několikrát. Poprvé jsme rozebrali design a motory, podruhé přišel na řadu interiér a potřetí kompletní český ceník. Nyní se k možná nejlepšímu pickupu současnosti vracíme zase, protože se Volkswagen rozhodl výrazně zvýšit jeho atraktivitu.
Když chcete udělat auto atraktivnější lidskému oku, nalakujete ho do odvážnější barvy, přidáte zajímavá kola a několik nepřehlédnutelných či kontrastních detailů. A najednou se i z relativně přehlédnutelného pickupu stane velmi zajímavý vůz. Přesně tuto metodu použil Volkswagen u Amaroku již před faceliftem a skutečně pohledné verzi dodal označení Canyon. To se spolu s omlazovací kúrou vrací na scénu, protože když něco funguje, nač to měnit. Nyní však drží tato varianta ve svém rukávu jeden zásadním trumf – třílitrový šestiválec TDI pod kapotou.
Verze Canyon vychází ze stupně Comfortline, což znamená bohatou výbavu, včetně šesti airbagů, multikolizní brzdy, tempomatu, elektrických oken i zrcátek, poloautomatické klimatizace, rádia se čtyřmi reproduktory, multifunkčního volantu, výškově stavitelných sedadel nebo mlhovek. Kouzlo však netkví jen v seznamu výbavy, ale především vzezření. Jak tedy můžete vidět na jediné zveřejněné fotografii, auto má vedle oranžového laku matně černé blatníky, prahy, kliky, sloupky a kryt korby, podběhy pak vyplňují 17palcová kola v zajímavém designu. Na střeše umístěná světelná rampa se bude hodit hlavně při výletech do divočiny.
Uvnitř nechybí kožené čalounění sedadel, volantu a řadicí páky s oranžovým prošíváním. Na středové konzole je mimo to také vidět obrazovka multimediálního systému Discover Media, zda-li bude u Canyonu za příplatek nebo standardně ale německý výrobce zatím nezmiňuje. Pod kapotou se objeví slabší verze třílitrového šestiválce TDI o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem a stálým pohonem všech kol 4Motion. Později má přijít rovněž šestistupňový manuál a připojitelný pohon všech kol. Ceny v Německu startují na 43 208,90 eurech (cca 1 168 000 korun). Vedle provedení Canyon, které bude k dispozici nejdříve na jaře příštího roku, se na IAA v Hannoveru ukáže také celá modelová řada omlazeného Amaroku, zahrnující linie Comfortline, Highline a Aventura.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?