Osobní vůz mezi dodávkami, to je nový Volkswagen Crafter

ar6, 28. července 2016, 17:15 Google+ IAA Hannover 2016

Nejnovější užitkové vozy už jsou pomalu jako ty osobní. Mají nejmodernější asistenty, multimediální systémy nebo silné naftové agregáty se dvěma turbodmychadly. Etalonem je v tomto směru Volkswagen, který za poslední rok omladil téměř celou svou modelovou paletu. Posledním „nedotčeným“ byl Crafter, největší užitkový model německého výrobce. Spolu s nadcházející výstavou v Hannoveru ale i on dostane modelovou obměnu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Crafter má blízko k osobním vozům.

Nový Volkswagen Crafter má blízko k osobním vozům. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Caddy, řady T6 a Amarok, to je trojice užitkových Volkswagenů, která nedávno prošla generační výměnou nebo alespoň omlazovací kúrou. Všechny přitom spojuje blízký vztah k osobním automobilům. Crafter byl v tomto ohledu posledním, ale vlastně také prvním. Jako první totiž přináší vyspělé bezpečnostní i komfortní prvky do světa velkých užitkových vozů. Tím bychom ale trochu předbíhali událostem. Začít totiž musíme tradičně „skořápkou“. Ta také v mnohém připomíná osobní Volkswageny, především maska chladiče a na ni navazující (volitelné) LED světlomety silně evokují nový Passat a Tiguan. Charakteristickou se zcela nepochybně stane dvojice prolisů na boku karosérie. Ta se mimochodem chlubí součinitelem odporu vzduchu cx = 0,33.

img-responsive

Crafter bude dostupný se čtyřmi typy karosérie. | foto: Volkswagen

Užitkový vůz je především o rozmanitosti nabídky, i tady pak bude Crafter lídrem segmentu. Základem jsou čtyři typy karosérie – klasickou skříňovou dodávku doplňuje kombi, valník a podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Novinka také nabídne celkovou délku 5,9 metru, 6,8 metru nebo 7,4 metru v kombinaci s výškou 2,3 metru, 2,6 metru nebo 2,8 metru. Nákladový prostor tak maximálně pojme 18 m3 nákladu, který může vážit až 5,5 tuny. K těmto hodnotám je nutní připočítat také čtveřici pohonných jednotek 2.0 TDI z nově vyvinuté řady EA288 Nutz. Jedno turbodmychadlo mají verze s výkonem 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k), dvojicí dmychadel se chlubí TDI BiTurbo o výkonu 130 kW (177 k). V závislosti na motorizaci bude k dispozici pohon předních, zadních nebo všech kol, u všech pak bude možné volit ze šestistupňového manuálu nebo osmistupňového automatu. Celkem tak nový Crafter nabídne 69 různých kombinací karosérie a typu pohonu.

Kabina druhé generace užitkového modelu se proměnila prakticky k nepoznání. Volant, budíky i multimediální systém s online službami pocházejí z osobních automobilů. K tomu si navíc připočtěte hned několik odkládacích ploch, řadicí páku na středové konzoli a tři místa k sezení. Takhle by mělo vypadat pracovní prostředí! Rozšířena byla i nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů, z nichž mnohé se mezi velkými dodávkami objevují vůbec poprvé. Poprvé je tak použit elektromechanický posilovač řízení, doplněný například ESP se stabilizací přívěsu, adaptivním tempomatem s automatickým udržováním bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla, multikolizní brzdou, asistentem pro jízdu v bočním větru, udržováním v jízdním pruhu nebo pomocníkem pro manévrování s přívěsem. Chybět nebudou ani čelní, boční a hlavové airbagy, zadní kamera, parkovací senzory a asistent pro vyjíždění z parkovacího místa.

Na rozdíl od předchůdce už novinka nebude vznikat ve spolupráci s Mercedesm, možná i proto Volkswagen speciálně pro Crafter postavil v polském městě Wrzesnia zcela nový výrobní závod. Ten zabírá plochu 220 hektarů, což je asi 300 fotbalových hřišť, při plném vytížení bude v nové továrně pracovat více než 3000 zaměstnanců. Vedle závodu Poznaň-Antoninek jde potom o druhé výrobní místo divize Volkswagen Užitkové vozy v Polsku. Premiéra vozu se uskuteční na IAA v Hannoveru (od 22. do 29. září), prodej by měl začít ještě před koncem roku.

Vytisknout

Diskuze: Osobní vůz mezi dodávkami, to je nový Volkswagen Crafter

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

GAC Trumpchi GS8 je poslední novinkou mezi čínskými SUV.

Čínský Range Rover má základ z Alfy, GAC Trumpchi GS8 navrhoval designér…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud