Jednou z podzimních hvězd Volkswagenu bude nepochybně omlazený Amarok s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Mimo něj doznalo auto mnoha změn zvenku i zevnitř, avšak zatímco karosérii už jsme před časem viděli, do interiéru nás Němci pustili až teď.
Na první pohled zaujme především úplně nová palubní deska, která je vizuálně i kvalitativně bližší osobním automobilům. Mohou za to například lichoběžníkové výdechy ventilace místo kulatých nebo multimediální systém, vycházející z modulární platformy MIB. Infotainment Composition Media i navigace Discover Media jsou vybaveny mimo jiné elektrickým zesilovačem hlasu, cestující vzadu tak přes reproduktory slyší konverzaci pasažérů vepředu i za zvýšeného hluku.
Kromě toho lze oba systémy propojit s chytrým telefonem, navigace pak má příjem digitálního rádia nebo specifické online funkce. Multifunkční kožený volant obsahuje, v závislosti na výbavě, ovladače telefonu, audiosystému nebo multifunkčního ukazatele. Ten sídlí v kapličce přístrojů a u limitované edice Aventura (na snímku) je barevný, navíc s trojdimenzionálním zobrazováním. Volitelně budou k dispozici též bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, parkovací kamera nebo parkovací asistent.
Ozdobou interiéru však mají být elektricky nastavitelná sedadla ergoComfort pro řidiče a spolujezdce. Ta se vyznačují sportovně tvarovanými bočnicemi a vysokým rozsahem podélného nastavování. Ono elektrické ovládání ve 14 směrech je za příplatek, tlačítkem tak lze měnit nastavení polohy v podélném i svislém směru, bederní opěrky ve čtyřech směrech, sklonu opěradla a sklonu sedáku. Manuálně nastavitelná je hloubka sedáku. Pro náročné zákazníky má Volkswagen připraveno vyhřívání a čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním.
Po designové stránce se omlazený Amarok chlubí novými nárazníky, výraznější maskou chladiče a jinou optikou světel na obou koncích vozu. Speciální uváděcí série Aventura má rám za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonová světla s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcová kola. Zásadnější změny přinesla modernizace pod kapotu, kam se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec TDI o výkonu 163, 204 nebo 224 koní. Poháněna budou zadní nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.
Jako první se na trhu objeví nejsilnější specifikace, která má točivý moment 550 Nm. Na stokilometrovou rychlost se pickup dostane za 7,9 sekundy, maximální rychlost je 193 km/h. Spotřeba se s automatem pohybuje na hranici 7,6 l/100 km. Cena nového Amaroku startuje v Německu na 25 720 eurech (cca 695 000 korun) za nejslabší specifikaci motoru s pohonem zadních kol a výbavou Trendline. Tato kombinaci ale bude dostupná až od druhého kvartálu roku 2017. Naopak vrcholné provedení Aventura s výkonem 224 koní, automatem a pohonem všech kol za 46 525 euro (cca 1 257 000 korun) bude dostupné už od září. V Česku bude předprodej omlazeného modelu zahájen v srpnu, první kusy dostanou zákazníci v listopadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.