Ford F-150 SVT Raptor (v nové generaci už bez označení SVT) zaznamenal možná až nečekaný úspěch, proto jej začaly napodobovat i další automobilky. Zatím posledním v řadě je Nissan, jehož Titan Warrior, vycházející z úspěchů značky v dálkových závodech a předloňského modelu Project Titan.
Jako základ posloužil standardní Titan XD s karosérií Crew Cab, sdílející s konceptem Warrior délku i rozvor. Jen výška vzrostla, kvůli použití 37palcových terénních pneumatik, na 2070 milimetrů a šířka je, po instalaci nového zavěšení, mamutích 2200 milimetrů. A jelikož se oba prvky „motají“ kolem kol, ta samotná mají 18 palců a matně tmavý lak. Nárazníky dostaly stříbrně lakovanou střední část (vzadu se čtyřmi koncovkami výfuku), kontrastující s černou maskou chladiče, respektive víkem korby.
Že je auto širší naznačují také černé rozšířené blatníky. Světla na obou koncích jsou kompletně vybavena LED diodami, jejichž optika především vpředu připomíná bumerang. I když je pickup určený především na práci, nechybí mu několik aerodynamických prvků včetně karbonových spoilerů na víku korby a střeše kabiny. A když je řeč o ní, v přední části je vybavená dvěma přídavnými LED světly. Celá karosérie je lakována matným odstínem Thunder, který doplňuje kromě černé a stříbrné také oranžová Magma.
Uvnitř se Nissan rozhodl smíchat sportovní styl s užitkovým, takže na sedadlech s oranžovým prošíváním a čalouněním v barvě karbonu je použitá velmi pevná a odolná látka. Robustní volant s leštěným hliníkovým dekorem je čalouněný kůží a Alcantarou, doplňuje ho například karbonové obložení středové konzole a tunelu nebo speciální držáky na horké a studené nápoje. Na vrcholku středového panelu jsou tři přídavné budíky.
Pohon pickupu s žebřinovým rámem má na starosti pětilitrový osmiválcový diesel Cummins, spojený s šestistupňovým automatem Aisin. O upraveném zavěšení již byla řeč, jeho součástí jsou také přepracovaná spodní a vrchní ramena. Speciálně pro Titan Warrior byly odladěny tlumiče a další podvozkové komponenty. Případná sériová výroba je zatím ve hvězdách, zajímavým počinem by tento Nissan ale zcela nepochybně byl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?