Vauxhall (a s ním také Opel) nabízí v celé Evropě jeden jediný pickup. Ten přitom nekonkuruje Fordu Ranger nebo Toyotě Hilux, ale spíše Porsche 911 nebo Mercedesu-AMG GT. Řeč je o modelu VXR8 Maloo, který dostal do nového modelového roku pořádný výkonový upgrade.
Jak je u modelů VXR8 pravidlem, i Maloo je rembrandovaným strojem australského Holdenu, v tomto případě HSV GTS Maloo. V zemi klokanů jsou podobné vozy, jimž se říká ute, nesmírně populární, tím spíš ve verzi s kompresorem dopovaným 6.2litrovým osmiválcem, který ve své podstatě najdeme i pod kapotou Camara ZL1.
Britský pickup se pro nový modelový rok dočkal řádného posílení, když se výkon zvedl o 105 koní a točivý moment o 101 Nm. Celkově tak osmiválec řady LS3 produkuje ve Vauxhallu 536 koní a 671 Nm. Tato síla je přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku, jimž pomáhá samosvorný diferenciál, přenášena samozřejmě na zadní nápravu. Na stokilometrové rychlosti se sen všech řemeslníků se závodním DNA ocitne za 4,6 sekundy a dotáhne to na 250 km/h. Utáhne přitom až půl tuny.
Protože je nárůst síly značný, musel patřičnými úpravami projít podvozek. Tlumiče a pružiny byly přitvrzeny tak, aby se auto nenaklánělo a dosahovalo výborných jízdních vlastností, vzadu čeká zesílená náprava s vylepšeným brzdným účinkem. Standardem je pak kromě samosvoru také launch control, ten ale dostanete jen v kombinaci s manuálem.
Zvenku poznáte nový modelový rok podle přepracovaného předního nárazníku se splitterem, černých nasávacích otvorů na kapotě, černých krytů zrcátek a černých 20palcových litých kol. Paleta laků byla rozšířena o červenou metalízu Some Like it Hot a modrou Slipstream. Kabina těží z černého koženého čalounění Onyx a rozšířené standardní výbavy, zahrnující satelitní navigaci, Bluetooth a rozhraní EDI.
Kromě Maloo se lehké změny dotkly také dalšího modelu s osmiválcem a pohonem zadních kol – sedanu VXR8 GTS. Výkon sice zůstal na 585 koních a točivý moment na 740 Nm, zvenku však narazíte na nové výdechy na kapotě, přepracovaný přední nárazník a upravené nástavce prahů. K dispozici budou i dva nové laky karosérie. Uvnitř se dostalo pouze na upravený středový tunel. Zatímco sedan startuje s manuálem na 55 500 librách (cca 2 065 000 korun), Maloo pořídíte „již od“ 54 500 liber (cca 2 028 000 korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?