Několik dlouhých měsíců budou muset motorkáři zapomenout na projížďky na svých strojích. Zima je za dveřmi a je tedy vhodný čas motorky zazimovat. Kromě péče o samotný technický stav je potřeba dbát také na její zabezpečení. Ať už spoléháme na vlastní garáž, nebo placené garážové stání, odpočívat by měla zejména v bezpečí a zabezpečena tak, abychom měli maximální jistotu, že případného zloděje veškeré bezpečnostní prvky odradí.
Ročně se podle statistik Policie ČR odcizí zhruba 800 jednostopých motorových vozidel v průměrné hodnotě kolem 38 000 korun (statistiky PČR 2012 – 2014). V letošním roce bylo odcizeno prozatím „jen“ 430 motorek v celkové hodnotě 15 277 000 korun. Podle odhadů by měl do konce roku počet krádeží stoupnout ještě o 200 motorek v celkové hodnotě přes 8 milionů korun. Poslední čtvrtletí 2015 by tak mělo být horší než vloni.
Krádež bývá dílem okamžiku, i malá zábrana může pomoci
Také v případě motocyklů platí tzv. pravidlo pěti minut – k čemu se zloděj během prvních pěti minut nedostane, to z největší pravděpodobností neodcizí. Dodatečné zabezpečení majetku je v rámci řešení celého bezpečnostního štítu často opomíjené. Přitom jsou to právě dodatkové zámky, jež lze pořídit za cenu v řádech stokorun, které mohou zloděje v jeho konání odradit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?