Red Bull v boxech nejrychlejší, dvouzastávková strategie byla v Austinu nejvýhodnější

Nácvik zastávky u Red Bullu

Nácvik zastávky u Red Bullu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Spojených států 2019? V boxech zazářil Red Bull a na trati Albon, nejlépe o pneumatiky pečoval Sainz.

Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, když v 20. kole odbavil Albona za 2,02 vteřiny. Bleskurychlou práci předvedli o 14 kol později při přezouvání Verstappena: 2,18 s.

Druhým nejrychlejším týmem byl během Velké ceny Spojených států Mercedes, jehož mechanici odbavili v 35. kole Bottase za 2,45 s a Hamiltona o 11 kol dříve za 2,49 s.

Třetí příčka patří Renaultu, který zdržel Ricciarda v 21. kole 2,5 sekundy, stejně jako Hülkenberga v 39. kole nebo Williams Russella v 23. kole. Ferrari svou nejlepší zastávku stihlo za 2,57 - to když do boxů zamířil v 42. kole Leclerc.

Přehled zastávek v boxech během Velké ceny Spojených států 2019

Přehled zastávek v boxech během Velké ceny Spojených států 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovalo 6 jezdců na měkké směsi, 12 jezdců na středně-tvrdé směsi a 2 (Hülkenberg s Kvjatem) na tvrdé. S jedinou zastávkou si vystačila jen pětina pilotů - Grosjean, Hamilton, Pérez, Ricciardo a Sainz, zbytek jel či v průběhu velké ceny přešel na dvouzastávkovou strategii, která se díky oteplení a vyšší míře degradace pneumatik  prokázala být o něco rychlejší, jak šlo také vidět u pilotů Mercedesu.

Výborný výkon předvedl Albon, jenž do boxů jako jediný zamířil třikrát. Po kontaktu v prvním kole a nucené zastávce byl poslední, cílem však projel jako pátý.

Pneumatikové strategie Velké ceny Spojených států 2019

Pneumatikové strategie Velké ceny Spojených států 2019 | zdroj: Pirelli

Nejdelší stint Velké ceny Spojených států vypsané na 56 okruhů předvedl Sainz - na tvrdých pneumatikách vydržel celých 37 kol, tj. 66 % závodu. Na středně-tvrdých zvládli Grosjean, Hamilton a Pérez 24 kol, na měkký vydržel Stroll 26 kol. Kanaďan na to ale doplatil, ke konci mu odešly.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu