Na pořadu jednání je kontrola trakce

Zítra, tedy v úterý 29. dubna dojde k dalšímu kolu jednání o budoucnosti kontroly trakce, jednoho z nejdůležitějších podpůrných elektronických systémů současné Formule 1. Obě strany mají své argumenty, ale rozhodne FIA.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) argumentuje tím, že zákaz kontroly trakce přinese daleko více zajímavosti do samotného závodu Grand Prix a druhým vážným argumentem je velká finanční úspora na jeho vývoj a neustálé zlepšování.

Na straně druhé argumentují týmy tím, že zákaz elektronického systému nepřinese úsporu rozpočtu, ale naopak výrazný nárůst, neboť týmy budou hledat mechanický ekvivalent tohoto systému. Svého času bylo Ferrari v podezření, že takový mechanický prvek již používá, ale chyběly důkazy a proto byla elektronická kontrola trakce povolena.

Velmi podobné argumenty byly používány i v době zákazu aktivního pérování, ve kterém vynikal tým Williams počátkem 90. let minulého století. Ale budoucnost ukázala, že elektronický systém již žádným podobným mechanickým konstruktéři nahradit nedokázali.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu