Mezinárodní automobilová federace (FIA) argumentuje tím, že zákaz kontroly trakce přinese daleko více zajímavosti do samotného závodu Grand Prix a druhým vážným argumentem je velká finanční úspora na jeho vývoj a neustálé zlepšování.
Na straně druhé argumentují týmy tím, že zákaz elektronického systému nepřinese úsporu rozpočtu, ale naopak výrazný nárůst, neboť týmy budou hledat mechanický ekvivalent tohoto systému. Svého času bylo Ferrari v podezření, že takový mechanický prvek již používá, ale chyběly důkazy a proto byla elektronická kontrola trakce povolena.
Velmi podobné argumenty byly používány i v době zákazu aktivního pérování, ve kterém vynikal tým Williams počátkem 90. let minulého století. Ale budoucnost ukázala, že elektronický systém již žádným podobným mechanickým konstruktéři nahradit nedokázali.
Na pořadu jednání je kontrola trakce
Zítra, tedy v úterý 29. dubna dojde k dalšímu kolu jednání o budoucnosti kontroly trakce, jednoho z nejdůležitějších podpůrných elektronických systémů současné Formule 1. Obě strany mají své argumenty, ale rozhodne FIA.
Další zprávy
-
MS v hokeji: Česko - Velká Británie 4:1. Výhru režíroval kapitán Roman Červenka
-
Dara Rolins se vrátila na pódia! Jaké pokyny jí dal Pavel Nedvěd?
-
Eva Burešová nelení: Bude velká a jiná show!
-
Tornádo na Ústecku? Meteorologové mají podezření z dnešního odpoledne!
-
Zlověstné signály z královského paláce: Je na tom král lépe než princezna Kate?
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit
-
Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu
-
GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo
-
McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink