Nová Honda CR-V? Nabídne více prostoru, pohodlí i nových technologií

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 31. května 2018, 11:45 Google+

Od uvedení prvního vozu CR-V na trh v roce 1995 představuje v sektoru SUV tento model vzor pro nejlepší využití prostoru. Zcela nový model, který bude v Evropě k dostání letos, staví na tomto dědictví s cílem stát se nejpraktičtějším a nejkomfortnějším CR-V v historii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zcela nová Honda CR-V

Zcela nová Honda CR-V | foto: Honda

Sdílejte článek

Na začátku příprav zcela nového modelu CR-V konstruktéři firmy Honda zásadně přepracovali platformu vozu. Kola byla posunuta dále k rohům vozu a došlo tak k prodloužení rozvoru o 40 mm a nárůstu světlé výšky vozu o 40 mm. Tato změna rozvoru spolu se zvětšením šířky vozidla o 35 mm přinesla větší prostor pro pasažéry, ačkoliv celková délka vozu zůstala zachována.

Větší prostor pro pasažéry

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici o 5 mm vyšší prostor pro hlavu a o 16 mm větší prostor pro nohy. Vzdálenost cestujících vpředu a vzadu za sebou narostla o 50 mm a díky nižší nádrži na pohonné hmoty, která je umístěna před zadními koly, došlo vzadu ke zvětšení prostoru pro nohy také o 50 mm.

Došlo k rozšíření úhlu otvírání zadních dveří vozu CR-V o 6 stupňů, což ve spojení s větším prostorem pro cestující znamená snazší nastupování a vystupování z vozu a také lepší přístup pro upevnění dětských sedaček. Dalším výrazným prvkem je nový zaoblený práh dveří, který omezuje riziko zachycení nečistot na oděvu cestujících při výstupu z vozu na minimum.

Nejlepší zavazadlový prostor v dané třídě a poprvé sedm sedadel

Modely CR-V se zážehovým motorem jsou k dispozici také ve volitelné sedmimístné verzi, u níž jsou sedadla ve všech třech řadách sklopná a díky tomu si mohou na dlouhých cestách dopřát komfort všichni pasažéři. U sedmimístné verze lze sedadla v druhé řadě posunovat o 150 mm a umožnit tak dostatečně velký prostor pro nástup i pohodlné sezení vzadu, a to dokonce i dospělým. Když není třetí řada využívána, opěradla sedadel lze sklopit dolů a překlopit dopředu, čímž vznikne větší zavazadlový prostor.

Objem zavazadlového prostoru je rovněž v dané třídě prvotřídní a jeho vstupní otvor je největší, jaký kdy CR-V mělo. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze jednoduše sklopit, což ve spojení s dvouúrovňovou nastavitelnou podlahou v zadní části vozu zrychlí i usnadní nakládání. Když je podlaha zavazadlového prostoru v horní poloze, zároveň tak vznikne zcela rovná plocha pro objemnější předměty, která sahá až k druhé řadě sedadel. Díky těmto vylepšením vznikl nákladový prostor o maximální délce 1 830 mm u pětisedadlové verze (nebo 1 800 mm u sedmisedadlové verze), což oproti předchozímu modelu CR-V představuje prodloužení o 250 mm. Vejde se do něj např. horské kolo s velikostí rámu 19,5". Majitelé mohou také využít druhou možnost, tedy nastavit podlahu do nízké polohy, čímž získá hlubší zavazadlový prostor.

img-responsive

Nová Honda CR-V nabízí více prostoru, komfortu i nových technologií | foto: Honda

Komfortní a technologické prvky v celém voze

Zcela nový model CR-V je vybaven celou řadou komfortních a technologických prvků. Díky posunutí reproduktorů v panelech dveří více nahoru mohou cestující vpředu i vzadu využít dveřní kapsy o větším objemu. Ty jsou nyní natolik velké, že se do nich vejde i tablet plné velikosti. V přední části kabiny se nachází nová středová konzole, kterou lze využívat ve třech režimech podle konkrétních požadavků, např. jako praktickou přihrádku na mobilní telefon nebo objemnější prostor, do kterého lze uložit menší kabelku.

Od verze výbavy Elegance výše jsou vzadu k dispozici dva porty USB, jejichž pomocí lze napájet telefony, tablety a jiná osobní elektronická zařízení. Verze Executive je navíc vybavena bezdotykovým ovládáním zadních výklopných dveří, které doplňuje možnost nastavení výšky otevření v omezených prostorech.

img-responsive

Honda CR-V Roadster vznikl jako stylový aprílový žert | foto: Honda

První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a pětidveřový model s hybridním hnacím ústrojím bude následovat zkraje roku 2019.

Vytisknout

Diskuze: Nová Honda CR-V? Nabídne více prostoru, pohodlí i nových technologií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Bezdrátová oprava brzd? Tesla předvedla něco, co žádný odborník nepamatuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud