Pokud bydlíte v nebezpečném sousedství, je vcelku pochopitelné, že toužíte po bezpečném a hlavně odolném automobilu. Mladoboleslavská Škodovka sice vyrábí spolehlivé a bezpečné vozy, ovšem odolnost proti zbloudilým střelám jim dlouho chyběla. Nyní však automobilka po třech letech plánování konečně představila svůj první pancéřovaný model, kterým je Superb Kombi.
Pancéřovaná Škoda Superb je výsledkem dlouhodobé spolupráce, která probíhala mezi britským zastoupením Škody a soukromou britskou společností zaměřenou právě na úpravy zvyšující bezpečnost posádky před střelbou, výbuchy a podobnými riziky.
Vývoj nového modelu, který trval poslední tři roky, však konečně dosáhl konečné fáze a automobilka se tak může konečně pochlubit strojem, který v jejím portfoliu dosud chyběl a který je doménou především luxusních automobilek.
Na první pohled nemáte šanci pancéřovaný Superb poznat, ovšem jeho majitele může těšit pocit bezpečí, který bude umocňovat neprůstřelné sklo, karoserie z pevné a odolné oceli a řada odolných kompozitních materiálů. I přes svou odolnost si však Superb dokázal zachovat prostornou kabinu pro pět cestujících, prostorný kufr a vysokou úroveň zpracování.
Základem pancéřovaného Superbu se stalo klasické kombi s 2.0 litrovým naftovým motorem o výkonu 190 koní, které však po řadě úprav splňuje přísné normy balistické ochrany PAS 300. Přesné detaily bohužel neznáme, ovšem certifikace měla být prováděna soukromou společností, která na vůz střílela řady zbraní různých ráží a dokonce zkoušela i odolnost proti výbuchu náloží a zásahu šrapnely.
Nově získaná "nezranitelnost" se na voze projevila nárůstem hmotnosti, ovšem přesná čísla neznáme. Vůz by však měl být osazen novými tlumiči a brzdami, díky kterým by mělo být zajištěno co nejlepší ovládání i při vysokých rychlostech.
K další nadstandardní výbavě patří nové pneumatiky typu Run-Flat, které umožní odjezd i po poškození, nebo modrá výstražná světla a siréna. Vůz je navíc vybaven 8-palcovým multimediálním systémem s GPS, který navíc podporuje funkci Android Auto.
Pokud byste si chtěli vychutnat požitek z jízdy s první silniční pancéřovanou Škodovkou, budete si pro ni nejspíš muset zajet do Velké Británie, kde vás přijde na 118 688 liber, tedy cca 3,5 milionu korun. Stejně jako u normálních modelů pak k obrněnci dostanete i tříletou záruku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.