Řada Čechů nesouhlasí s členstvím České republiky v Evropské unii a dává to najevo rozličnými způsoby. Někteří jen komentáři v internetových diskuzích, jiní svou nelibost vyjadřují i navenek. Za to jim ale může hrozit postih.
Nejčastější forma protestu proti čemukoliv je hanobení vlajky/symbolu dané věci. Nejinak je tomu v případě Evropské unie. Vlajka s hvězdami v kruhu na modrém se proto setkává s protestem ve formě přeškrtnutí častěji, než by se zdálo.
Neplatí to totiž pouze na demonstrace a protestní akce. Mnoho Čechů se proti Evropské unii vymezuje i tak, že tuto vlajku přeškrtne přímo na registrační značce svého vozu. To je ale podle policie přestupek, za který může hrozit až roční trest.
"Obecně platí, že registrační značka má přesně definovanou podobu a formu a pokud ji nemá, na takové vozidlo by mohlo být obecně pohlíženo jako na vozidlo bez registrační značky a tam by se mohlo jednat o přestupek," popsal Českému rozhlasu Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy s tím, že za takový přestupek hrozí zákaz řízení od šesti měsíců až do jednoho roku.
Nejen takovéto chování může navíc, stejně jaké jiné poškozování vlajky, vést i ke kvalifikaci hanobení symbolu Evropské unie. Tento přečin už ale nespadá pod kompetence ministerstva dopravy.
Že se vyjádřením nesouhlasu s členstvím v Unii formou přeškrtnutí symbolu dopouští lidé přestupku potvrdil i mluvčí pražských policistů Tomáš Hulan.
"Samozřejmě to proti předpisům je. Na registrační značku, ani do její těsné blízkosti nelze lepit nebo zobrazovat cokoliv jiného, co není schváleno pro provoz na pozemních komunikacích a mohlo by změnit význam registrační značky," vysvětluje pro rádio Hulan.
Princip je prostý. Ačkoliv si lidé za registrační značku zaplatí, nepatří jim a není jejich majetkem, nýbrž majetkem státu. To ale lidé neakceptují a policisté se tak s touto formou přestupku setkávají.
Ne vždy ale musí policie přistoupit k odebrání řidičského průkazu a zákazu řízení. Častěji řeší poškození registrační značky pokutou, která může v blokovém řízení vystoupat až na 10 tisíc korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?