Na mezinárodním veletrhu elektrických vozidel v Jižní Korei dnes automobilka Kia představila svůj dlouho očekávaný elektrický crossover Kia Niro EV, který jsme dosud znali pouze ve formě konceptu. Co nového tedy tato elektrická novinka nabízí?
Koncept Niro EV působil poměrně odvážně a futuristicky, ovšem produkční model je svým designem blíže spíše standardnímu a plug-in hybridnímu modelu. I tak si ale odnesl pár stylových designových úprav, mezi které patří například odlišný přední nárazník se sportovnějšími přívody vzduchu, nebo upravená světla denního svícení.
Největší designovou změnou je však maska. Klasickou mřížku chladiče totiž vystřídal lesklý plast ozvláštněný drobnými geometrickými vzory, který současně ukrývá elektrický nabíjecí port.
Vzhled vozu doplňuje řada stylových zeleně lakovaných detailů. Za pozornost stojí také nová 17-palcová kola, která mají kvůli nižšímu aerodynamickému odporu větší plochu. Záď vozu zůstala v podstatě stejná, pouze zadní nárazník doznal pár menších úprav.
Tím nejzajímavějším v případě každého elektrického modelu jsou však baterie. V případě Kia Niro EV si zákazníci budou moci vybrat hned ze dvou variant. Tou první je 64 kWh akumulátor s dojezdem 380 km, menší akumulátor o kapacitě 39.2 kWh pak nabídne dojezd pouze 240 km.
O samotné technice a výbavě vozu toho zatím víme jen pramálo, nicméně podle webu CarScoops bychom se měli dočkat řady pokročilých asistenčních systémů. Mezi těmi by neměl chybět asistent schopný předcházet čelním kolizím, asistent pro udržování jízdy v pruhu, chytrý adaptivní tempomat nebo varovný systém před zadními kolizemi.
Kia vkládá do nového modelu Niro EV velké naděje a nelze se ji divit - už nyní by totiž měla mít cca 5000 před-objednávek. Ostatně slušné popularitě se těší i plug-in hybridní Niro PHEV, kterého se za minulý rok prodalo 23 647 kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?