Mladoboleslavská automobilka Škoda již dříve naznačila, že nic jako Superb RS zatím není v plánu. Britský trh je ovšem velmi významný a také specifický, což nakonec přivedlo Škodu k menšímu ústupku. Tím je nová modelová řada Sportline Plus, která nabídne řadu drobností z příplatkové výbavy již ve standardu, díky čemuž se dá označit za novou vlajkovou loď.
Škoda Superb SportLine Plus vychází ze standardního modelu SportLine, ovšem oproti tomu se může pochlubit bohatou paletou vybavení, které spadá již do základní výbavy. Za pozornost jistě stojí například 9.2 palcový multimediální systém Columbus, integrovaná Wi-Fi, vyhřívané sedačky nebo progresivní posilovač řízení.
Již na první pohled dokáže nový Superb zaujmout sportovnějším vzezřením, za které vděčí upraveným nárazníkům, výrazným 19-palcovým hliníkovým kolům Anthracite Vega, podvozku sníženému o 15 milimetrů a lehce zatmaveným sklům.
Další prémiová výbava zahrnuje například bi-xenonové světlomety, dvou-zónovou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování nebo tempomat. Interiér se nese v červené barvě s červenými detaily a prošíváním šedou nití. Některé části interiéru by navíc měly být čalouněny Alcantarou. Sportovně zaměřené řidiče pak jistě potěší elektronický diferenciál XDS, kterým je vybavena například Octavia RS.
Paleta motorů je vcelku široká a zahrnovat by měla tři benzínové motory TSI a dvě naftová TDI. Základní jednotkou by měl být motor 1.4 TSI o výkonu 150 k se systémem ACT pro deaktivaci válců. Následuje 2.0 TSI s výkonem 220 koní a na samotném vrcholu stojí 2.0 TSI s výkonem 280 koní a pohonem všech kol. A pohon všech kol dostal i vrcholný diesel, kterým je 2.0 litrové TDI o výkonu 190 k s mohutným točivým momentem 400 Nm.
Ceny začínají na částce 29 330 liber za sedan a 30 645 liber za kombi. Vůz je prozatím dostupný pouze na britském trhu, ovšem není vyloučeno, že se časem dostane i na kontinent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.