Před pár dny unikly automobilce vůbec první snímky nového Porsche 911 generace 992, které bylo zaparkované na dílně bez sebemenšího maskování. Není tedy divu, že o pár dnů později vyrukovala automobilka s vlastními snímky, ovšem tentokrát už si na maskování dala lepší pozor.
Jak je ze snímků patrné, hlavní design vozu zůstal opět bez výraznějších změn, což ovšem není na škodu. Hlavní slovo tedy budou mít opět detaily a především technika, která se ukrývá v útrobách. Žádnou elektrickou revoluci ale nečekejte, podle ředitele výroby modelů 911 totiž tato varianta přijde až později.
August Achleitner sice nevyjádřil nic přímo a otevřeně, ovšem i z jeho dřívějších výroků se dá odvodit, že čistě elektrická varianta nedorazí alespoň 10 let. Nová generace by se však mohla dočkat hybridní, pravděpodobně plug-in varianty, která by se mohla na trhu objevit v roce 2023. Podle neoficiálních informací by pak tento vůz mohl nabídnout výkon až 485 koní a 761 Nm točivého výkonu.
Ve svém vyjádření se Achleitner také dotkl tématu autonomního řízení vozidel. Podle jeho slov se ale nemám čeho bát, neboť "srdcem společnosti a modelů 911 vždy byl a bude volant". I kdyby se nástup těchto technologií nečekaně zrychlil, Porsche dle jeho slov zůstane jednou z posledních automobilek, která se k tomuto trendu přidá.
To už ale zabíháme do daleké budoucnosti, pojďme se raději podívat na to, co má nabídnout chystaná generace 992. Podle prozatím dostupných informací by měl být vrcholem této řady model S-Turbo o výkonu 630 koní, které bude generovat 3.8 litrový plochý šestiválec, který využívá komponenty modelu GT2 RS. Pod vrcholným modelem se objeví varianta Turbo, která nabídne stále úctyhodných 592 koní.
Nová generace Porsche 992 bude postavena na platformě MMB, která díky masivnímu využití hliníku a vysokopevnostní oceli ušetřila pár kilogramů na váze. Novinky ohledně interiéru jsou zatím tajemstvím, nicméně nová platforma by mohla nabídnout i více prostoru uvnitř kabiny. Kromě toho bychom ale měli očekávat značně podobný interiér, vylepšený maximálně o pár detailů.
Datum oficiální premiéry je zatím neznámé, ovšem všeobecně se předpokládá, že automobilka představí novou generaci 992 na autosalonu v Paříži, který se uskuteční v říjnu tohoto roku. Zde budou s největší pravděpodobností prezentovány modely Carrera 2S a 4S, ostatní modely bude automobilka přidávat postupně.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?