Tento rok se na autosalonu v Londýně předvede model, na který jsme dlouho čekali. Od 17. do 20. května zda totiž bude k vidění vůbec první Tesla model S v karosářském provedení kombi. Její stvoření je sice dílem soukromé karosárny, nicméně výsledek působí na první pohled více než profesionálně.
V karosárně QWest si na nové Tesle Kombi dali skutečně záležet. Prioritou nového majitele byla samozřejmě praktičnost, nicméně díky dobře odvedené práci se podařilo udržet u výkonnost. Kombík postavený na základech Modelu S P90D totiž stále zvládá akceleraci z 0 na 96 km/h během 2.8 sekundy. Tedy úplně stejně, jako jakákoliv jiná Tesla tohoto typu.
Jeden by očekával, že nové tvary přidají Tesle na hmotnosti, ovšem opak pravdou. Díky střeše, sloupkům a zadním vratům vyrobeným z karbonových vláken se konstruktérům dokonce podařilo snížit váhu o nezanedbatelných 12.6 kilogramu.
Alec Mumford, ředitel londýnského autosalonu, už se nechal slyšet, že na letošním ročníku se představí více světových novinek a unikátů, než kdykoliv dřív. A nezapomněl zmínit své nadšení ze skutečnosti, že Tesla Model S Kombi je jedním z nich. Dle jeho slov se totiž jedná o skvělou technickou práci, která jistě zaujme publikum.
My first ride!! @QwestNorfolk @FullyChargedShw @Carpervert pic.twitter.com/jAeFE3Iefa
— TeslaTed (@TeslaTed) 26. ledna 2018
Primárním cílem majitele vozidla byla možnost vozit si sebou svého psa v kufru, nicméně konstruktéři z Norfolku měli trochu jiné cíle. Chtěli totiž vytvořit minimálně stejně dobrou (ideálně však lepší) aerodynamiku, než mají původní Tesly Model S.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?