Před několika hodinami upozornila automobilka Ford na nový model s označením ST, ovšem nikdo neměl ponětí, o jaký model by se mohlo jednat. Nejčastější tipy se vztahovaly k modelům jako Fiesta ST či F-150 ST, který by se stal náhradou kdysi oblíbeného Lightningu. Automobilka ale předčila všechna očekávání a představila ostrou variantu praktického crossoveru Edge
Pokud vám název Ford Edge nic neříká, pak se jistě sluší připomenout, že se jedná o pětidveřový crossover nabitý moderními technologiemi, který nabízí dostatek místa pro pětičlennou posádku i jejich zavazadla. Navíc nabízí i vyšší světlou výšku a pohon všech kol, tedy přesně to, po čem zákazníci v posledních letech tolik šílí. Na českém trhu však zamrzí základní cena těsně pod milionem a paleta pouze naftových motorů.
Za oceánem si však zákazníci mohli vybrat i doteď nejsilnější variantu Edge Sport, jejích 2.7 litrový motor EcoBoost disponoval výkonem 315 koní a točivým momentem 475 Nm. Tyto parametry však překonává právě nový Edge ST, jehož 2.7 litrový EcoBoost V6 je naladěn na 335 koní a 515 Nm točivého momentu.
Navíc by měl Edge ST potěšit i upraveným podvozkem, jízdním režimem "Sport Mode", osmistupňovou automatickou převodovkou a nechybí ani pohon všech kol. Navzdory nepříliš výraznému nárůstu výkonu by pak právě tyto úpravy převodovky a podvozku mohly udělat z Edge ST skutečně zajímavý vůz.
Řidiče navíc potěší i řazení pádly pod volantem, stylová 21 palcová kola ST, upravená karoserie a samozřejmě malý červený znáček ST v masce, který dává všem na vědomí, s kým mají tu čest.
Pokud by vás Edge ST zaujal a chtěli byste vědět na kolik přijde, bohužel vám nedokážeme odpovědět. Představení zatím proběhlo pouze v USA a ani tamní zákazníci ještě ceny neznají. Vzhledem k nabídce v ČR je však poměrně nepravděpodobné, že bychom se mohli dočkat oficiálního dovozu. Největším cílem modelu Edge ST totiž bude konkurovat modelům jako Mercedes-AMG GLA či BMW X6M, kterých však u nás beztak příliš nejezdí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?