Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

-mao / AutoRoad.cz, 9. ledna 2018, 12:49 Google+

Na veletrhu CES v Las Vegas se během posledních dnů představilo několik zajímavých elektromobilů, Hyundai se však vydalo poněkud jiným směrem a představilo vůz, který má místo baterek palivové články. Stylový Crossover se tak má stát jedním z 18 Eco-Friendly vozidel, které chce automobilka představit do roku 2025

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Nexo FCV

Hyundai Nexo FCV | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Nexo však není jen dalším z řady konceptů, ale hotovým automobilem, který by se mohl na řadě trhů objevit již koncem tohoto roku. Kromě benefitů týkajících se jeho pohonného systému chce zaujmout i řadou bezpečnostních technologií, včetně hlídání mrtvého úhlu pomocí kamer po obvodě vozidla, které přenáší obraz do středové konzole.

K dalším praktickým bezpečnostním systémům patří například asistent pro jízdu v pruzích, který je schopen decentně zasahovat do řízení a dostat tak automobil přesně do středu jízdního pruhu. V neposlední řadě pak stojí za zmínku asistent pro jízdu po dálnicích, který je pomocí senzorů a map schopen upravit rychlost vozu tak, aby byla jízda komfortní a hlavně bezpečná.

Benefity chytrých systémů však nekončí ani po opuštění vozu. Díky systému dálkového parkování "Remote Smart Parking Assist" může majitel svůj vůz jednoduše zaparkovat i přivolat na dálku. Sama automobilka toho k systému ještě příliš neřekla, měl by však být schopen poradit si i s těžkými situacemi a vždy by měl být schopen zaparkovat přesně, jistě a bezpečně.

Co se týče použité techniky, Nexo má být postaven na zcela nové platformě, díky čemuž bude lehčí, rychlejší a prostornější než Tucson FCV. Technici navíc upravili techniku a uložení palivových článků i baterií a podařilo se jim i odlehčit elektromotor.

První záběry z jízd s Hyundai Nexo (3:35) | zdroj: youtube.com

Co se týče výkonů, podle Hyundai by měl mít elektromotor v Nexu výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 394 Nm. Crossover by tak měl být schopen akcelerace z 0 na 97 km/h během 9.5 sekundy, což je o 3 sekundy lepší než v případě modelu Tuscon FCV. Vůz by měl být navíc schopen překonat až 595 kilometrů, což je o 168 kilometrů více, než kolik zvládl Tuscon s palivovými články.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Záchrana převrácené Tatry během závodů Rally Dakar 2018

Jak se tahá Tatra z písku? Video vše odhalilo

Model 3 americké automobilky Tesla Motors

Je čas dát sbohem volantu a pedálům? Tesla Model 3 bude brzy poslouchat řidiče na slovo

Obytná náklaďák International Cabover

Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

Nové mladoboleslavské SUV Škoda Kamiq

Škoda ukázala fotky laciného SUV pro čínský trh. Tamní novináři už ho stihli zkritizovat

Kia Forte

Kia Forte jako předzvěst nového C'eed? Tohle bychom si taky nechali líbit

Karosa NO 80

Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

reklama
reklama

Doporučujeme

Záběry z pokusu o rekordní drift v podání BMW M5

Smyk dlouhý 374 km? Žádný omyl, podívejte se na dokument od BMW

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VIDEO: Nejbrutálnější "embéčko" na světě! Nahání strach na dálku

  2. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  3. Znáte Tatru AM 50? Stometrový most vám postaví na počkání

  4. Bertone překvapil celý svět. Lancia Stratos Zero měla naprosto unikátní design

  5. Investoři do Bitcoinu zažívají zlaté časy, nejdražší vozy skupují za "pár korun"

  6. Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

reklama