SAAB vstává z mrtvých. Oživili ho v Číně a nejde o krádež ani kopii

-mao / AutoRoad.cz, 7. prosince 2017, 10:00 Aktualizováno 7.12.2017, 14:39 Google+

Švédsko-Čínská společnost NEVS, která v roce 2012 koupila majoritní podíl v upadající automobilce SAAB, slavnostně odstartovala produkci elektromobilů postavených na základě klasického sedanu 9-3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Představení nových elektromobilů NEVS, jejichž základem se stal Saab 9-3

Představení nových elektromobilů NEVS, jejichž základem se stal Saab 9-3 | foto: facebook

Sdílejte článek

NEVS se pochlubilo elektromobilem postaveným na základě SAABu 9-3 již v dubnu tohoto roku, nicméně produkce, která bude probíhat v továrně Tianjin (Čína), byla slavnostně zahájena teprve včera. V první fázi má být roční objem produkce zhruba 50.000 vozů, nicméně v druhé fázi už 220.000 vozů.

Ačkoliv SAAB 9-3 pochází už z roku 2002, jeho design byl natolik nadčasový, že na něm nebylo potřeba nic měnit. Největší přednosti vozu se tak ukrývají v jeho útrobách. Základem je samozřejmě elektrický pohonný systém, díky kterému dokáže vůz zdolat až 300 kilometrů na jedno nabití. K dalším přednostem se řadí účinný kabinový filtr schopný odstranit 99 % částic ve vzduchu, WiFi konektivita, konektivita s chytrými telefony a nechybí ani možnost updatovat software automobilu bezdrátově.

Již dříve společnost NEVS uvedla, že na nové elektromobily už má řadu zákazníků. Mezi ty přední patří společnost Panda New Energy, se kterou má NEVS uzavřený kontrakt  hodnotě 12 milionů dolarů na pořízení 150000 vozidel. Dalším slibným obchodem je pak prodej patentů Turecku, které by rádo rozjelo výrobu vlastních vozidel typu SAAB 9-3 (ovšem pod jiným názvem).

Značka SAAB je totiž i nadále majetkem společnosti SAAB AB, která vyrábí letadla a vojenskou / bezpečnostní techniku. Automobilové divize se však před lety zbavila kvůli jejím finančním potížím.

Prozatím bude NEVS 9-3 dostupný hlavně na Čínském trhu, kde si od něj automobilka slibuje mnohé. Ostatně i kvůli vážné smogové situaci byl ve voze instalován kvalitní kabinový filtr, který by měl eliminovat 99 % částic ve vzduchu. Zda se dočkáme elektromobilů NEVS i v Evropě je zatím ve hvězdách, nicméně kolem roku 2020 by se zde mohly objevit jako součást pilotního programu na sdíleného vlastnictví elektromobilů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: SAAB vstává z mrtvých. Oživili ho v Číně a nejde o krádež ani kopii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

reklama
reklama

Doporučujeme

Aston Martin Valkyrie

Ještě se nevyrábí a už ho přeprodávají. Budeme čekat, zda Aston splní své hrozby

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  5. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

  6. Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

reklama

Zprávy odjinud