K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Volkswagen si mne ruce, světová premiéra soutěžního Polo GTI R5 se vydařila

-mao / AutoRoad.cz, 6. prosince 2017, 16:03 Google+

Volkswagen Polo GTI R5 má za sebou zdařilou světovou premiéru. Soutěžní GTI s pohonem všech kol pro zákaznický sport vychází z šesté generace modelové řady Polo a poprvé bylo odborné veřejnosti představeno v pondělí večer u příležitosti oficiální dynamické prezentace nového modelu Polo GTI na Mallorce. Při vývoji nového soutěžního vozu byly využity zkušenosti a know-how držitele čtyř titulů mistra světa v rallye v královské třídě WRC z let 2013 až 2016.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Závodní Volkswagen Polo GTI R5

Závodní Volkswagen Polo GTI R5 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vývoj soutěžního vozu Polo GTI R5 probíhá velmi intenzivně od začátku letošního roku. První testovací jízdy na asfaltu a šotolině se uskutečnily v polovině listopadu ve francouzském Fontjoncouse. V prosinci bude testování pokračovat ve Velké Británii. Za celkový projekt nese kromě technického ředitele Françoise-Xaviera „FX“ Demaisona zodpovědnost především vedoucí inženýr projektu Jan de Jongh, který se v letech 2013 až 2016 staral jako závodní inženýr o Polo R WRC mistra světa Sébastiena Ogiera.

„Polo GTI R5 absolvovalo první testy bez problémů. Zpětná vazba od testovacích jezdců byla velmi pozitivní,“ říká Demaison. „Samozřejmě je výhodou, že jsme měli k dispozici tým zkušených inženýrů a mechaniků, kteří se již podíleli na vývoji Pola, ověnčeného tituly mistra světa. A samozřejmě využíváme, stejně jako již v dřívější době, úzkou a velmi dobrou spolupráci s kolegy z technického vývoje ve Wolfsburgu a s kolegy od značky Škoda, kteří nabízejí vozidlo kategorie R5 od roku 2015.“

Polo GTI R5 disponuje stejně jako sériový model – nové Polo GTI – výkonným řadovým čtyřválcem s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který je uložen napříč před přední nápravou. Pravidla omezují zdvihový objem motoru soutěžní verze na 1,6 litru. To postačuje k dosažení impozantních hodnot nejvyššího výkonu 200 kW (272 k) a maximálního točivého momentu 400 N.m. Pětistupňová sekvenční převodovka s těsně odstupňovanými převodovými stupni a trvalý pohon všech kol zaručují vynikající hodnoty zrychlení na jakémkoli povrchu, ať se jedná o asfalt, šotolinu nebo sníh. Soutěžní GTI o hmotnosti 1230 kilogramů zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy.

Čtyřdveřová celoocelová karoserie sériové verze, která tvoří základ soutěžního vozu Polo GTI R5, pochází z výrobního závodu ve španělské Pamploně a v souladu s pravidly FIA je dodatečně vyztužena bezpečnostním rámem pro případ převrácení a dalšími bezpečnostními komponenty. Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 proběhne v létě 2018. Dodání prvních vozů soukromým týmům je plánováno na druhou polovinu roku 2018, což platí i pro účast v prvních soutěžích.

Pokud ale nemáte pro rally speciál využití, mohla by vás alespoň zajímat nová generace modelu Polo GTI. S výkonem 147 kW/200 k a nejvyšší rychlostí až 237 km/h. Pro sprint z klidu na 100 km/h stačí 6,7 sekundy. Hospodárnost pohonu odráží hodnota spotřeby paliva 5,9 l/100 km. Těmto výkonovým parametrům je přizpůsoben sériově dodávaný sportovní podvozek, který může být na přání nahrazen podvozkem Sport Select. Nový sériový model Polo GTI s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG lze již na českém trhu objednávat od 569 900 Kč. Verze s šestistupňovou manuální převodovkou bude k dispozici od poloviny roku 2018.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen si mne ruce, světová premiéra soutěžního Polo GTI R5 se vydařila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford GT

První Ford GT v Česku? Víme, kde se s ním budete moci potkat

UAZ Classic jako devíti- až desetimístný minibus.

Legendární Buchanka si oddaluje důchod? UAZ ji takhle modernizoval

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Revoluční dieta? Vývoj závodního speciálu Volkswagen přinesl řadu novinek

Čtyřmístné kupé Lexus LC 500 se chlubí pohonem zadních kol a atmosférickým osmiválcem.

Nová auta se sběratelským potenciálem? Tato pětice je plná žhavých kandidátů

Tatra 815 TPL

Tatra 815 TPL vs. 400 tun? Pro tento letištní speciál žádný problém

Ilustrační foto

Jezdíte s přeškrtnutým symbolem EU na značce? Pokuta je to nejmenší, co vám hrozí

reklama
reklama

Doporučujeme

PSA Groupe představila nový koncept, který je součástí projektu

Evropská komise zaplatila a PSA Groupe vyrobilo. Ale kde jsou zákazníci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Nový postrach Sibiře? Ruská armáda se pochlubila strojem, který zima nezaskočí

  3. Jezdíte s přeškrtnutým symbolem EU na značce? Pokuta je to nejmenší, co vám hrozí

  4. Jak dlouho trvá ukrást nový prémiový automobil? Kamerový záznam majitele šokoval

  5. Tatra 77 jako tajná zbraň odboje? V tomhle autě zemřelo víc nacistických důstojníků než v zákopech

  6. Tatra 815 TPL vs. 400 tun? Pro tento letištní speciál žádný problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud