Volkswagen si mne ruce, světová premiéra soutěžního Polo GTI R5 se vydařila

-mao / AutoRoad.cz, 6. prosince 2017, 16:03 Google+

Volkswagen Polo GTI R5 má za sebou zdařilou světovou premiéru. Soutěžní GTI s pohonem všech kol pro zákaznický sport vychází z šesté generace modelové řady Polo a poprvé bylo odborné veřejnosti představeno v pondělí večer u příležitosti oficiální dynamické prezentace nového modelu Polo GTI na Mallorce. Při vývoji nového soutěžního vozu byly využity zkušenosti a know-how držitele čtyř titulů mistra světa v rallye v královské třídě WRC z let 2013 až 2016.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Závodní Volkswagen Polo GTI R5

Závodní Volkswagen Polo GTI R5 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vývoj soutěžního vozu Polo GTI R5 probíhá velmi intenzivně od začátku letošního roku. První testovací jízdy na asfaltu a šotolině se uskutečnily v polovině listopadu ve francouzském Fontjoncouse. V prosinci bude testování pokračovat ve Velké Británii. Za celkový projekt nese kromě technického ředitele Françoise-Xaviera „FX“ Demaisona zodpovědnost především vedoucí inženýr projektu Jan de Jongh, který se v letech 2013 až 2016 staral jako závodní inženýr o Polo R WRC mistra světa Sébastiena Ogiera.

„Polo GTI R5 absolvovalo první testy bez problémů. Zpětná vazba od testovacích jezdců byla velmi pozitivní,“ říká Demaison. „Samozřejmě je výhodou, že jsme měli k dispozici tým zkušených inženýrů a mechaniků, kteří se již podíleli na vývoji Pola, ověnčeného tituly mistra světa. A samozřejmě využíváme, stejně jako již v dřívější době, úzkou a velmi dobrou spolupráci s kolegy z technického vývoje ve Wolfsburgu a s kolegy od značky Škoda, kteří nabízejí vozidlo kategorie R5 od roku 2015.“

Polo GTI R5 disponuje stejně jako sériový model – nové Polo GTI – výkonným řadovým čtyřválcem s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který je uložen napříč před přední nápravou. Pravidla omezují zdvihový objem motoru soutěžní verze na 1,6 litru. To postačuje k dosažení impozantních hodnot nejvyššího výkonu 200 kW (272 k) a maximálního točivého momentu 400 N.m. Pětistupňová sekvenční převodovka s těsně odstupňovanými převodovými stupni a trvalý pohon všech kol zaručují vynikající hodnoty zrychlení na jakémkoli povrchu, ať se jedná o asfalt, šotolinu nebo sníh. Soutěžní GTI o hmotnosti 1230 kilogramů zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy.

Čtyřdveřová celoocelová karoserie sériové verze, která tvoří základ soutěžního vozu Polo GTI R5, pochází z výrobního závodu ve španělské Pamploně a v souladu s pravidly FIA je dodatečně vyztužena bezpečnostním rámem pro případ převrácení a dalšími bezpečnostními komponenty. Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 proběhne v létě 2018. Dodání prvních vozů soukromým týmům je plánováno na druhou polovinu roku 2018, což platí i pro účast v prvních soutěžích.

Pokud ale nemáte pro rally speciál využití, mohla by vás alespoň zajímat nová generace modelu Polo GTI. S výkonem 147 kW/200 k a nejvyšší rychlostí až 237 km/h. Pro sprint z klidu na 100 km/h stačí 6,7 sekundy. Hospodárnost pohonu odráží hodnota spotřeby paliva 5,9 l/100 km. Těmto výkonovým parametrům je přizpůsoben sériově dodávaný sportovní podvozek, který může být na přání nahrazen podvozkem Sport Select. Nový sériový model Polo GTI s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG lze již na českém trhu objednávat od 569 900 Kč. Verze s šestistupňovou manuální převodovkou bude k dispozici od poloviny roku 2018.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen si mne ruce, světová premiéra soutěžního Polo GTI R5 se vydařila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Craig prodává svůj jedinečný Aston Martin Vanquish z edice Centenary

Chcete se cítit jako James Bond? Pořiďte si Aston Martin Daniela Craige

BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition

BMW slaví 30 let zběsilých kabrioletů, na oslavu představilo luxusní M4 Cabrio 30 Jahre Edition

Škoda 1000 MB

Škoda MB Wankel jezdila a měla řadu výhod. Proč revoluční novinku v AZNP zamítli?

Volvo XC40 brzy nabídne nový tříválcový motor a prémiový stupeň výbavy Inscription

Volvo zřejmě zvětšuje deformační zóny. Poprvé v historii představí 3-válcový motor

Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu

Nové Porsche 911 odhaleno? Tady jsou fotky, které se neměly dostat ven

Volkswagen I.D. VIZZION

Rozčiluje vás downsaizing? Z toho, co chystá Volkswagen a jak to oslavuje, budete mít infarkt

reklama
reklama

Doporučujeme

PSA Groupe představila nový koncept, který je součástí projektu

Evropská komise zaplatila a PSA Groupe vyrobilo. Ale kde jsou zákazníci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

  2. Škoda MB Wankel jezdila a měla řadu výhod. Proč revoluční novinku v AZNP zamítli?

  3. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  4. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  5. Parkování v přeplněné Praze? Do Česka míří novinka, která si s tím hravě poradí

  6. Auto, které jezdí po schodech? Tenhle Range Rover vyjel to, co bychom nešli ani pěšky

reklama

Zprávy odjinud