DISKUZE K ČLÁNKU F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol

Quo vadis je nejen letitý a legendární výraz, používá se dost často i ve světě F1. Tato otázka je stále podstatnější a rok 2021, který má být v éře královny motorsportu dalším mezníkem, není zase až tak daleko, jak se někomu může zdát.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 27.10.2017 19:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasovali 2 lidé) 26.10.2017 15:27
Pokud chteji zachovat letsoni relativni… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 26.10.2017 20:51
S těmi současnými palivovými limity a… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 26.10.2017 16:05
Tak jedna možnost je, nic neměnit. Aspoň Honda v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.142.XXX
    Opět alespoň částečně souhlasím s Hornerem. Organizátor má stanovit pravidla a účastníci se mají přizpůsobit nebo odejít.
    Ten postup, kdy se při formulování specifikace hybridů snažili lízt do zadku každé potenciálně zajímavé automobilce, stejně ve výsledku nepřinesl vůbec žádná pozitiva - akorát de facto znemožnil příchod nováčků. Vlastně docílili přesného opaku než to, co bylo původním cílem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Otázka zní jaká tedy měla být pravidla PU? Přiznejme si že osmiválcové atmosféry točící 20 tisíc otáček jsou technologicky všechno možné, jen ne vrchol autosportu. Formule 1 vždy byla vrchgolem, vždy byla napřed a plno věcí co se v ní použilo se až pak z odstupem dostávalo do reálného provozu. A teď by najednou PU měli být technologicky na úrovni muzejních exponátů?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.165.XXX
        Vrcholná technologie -ať už to znamená cokoliv- je fetišismus a motoristické závody o tom původně nebyly. Motoristické závody ve své čisté formě je dostat se z bodu A do bodu B dřív než ostatní s prostředky, které měl účastník k dispozici.
        To zbrojení technologií, který se do toho časem dostalo a nakonec převážilo, to je prostá válka peněz, de facto by se dala vyřešit na simulátorech a zkušebních stolicích a závodníci a závody obecně jsou v tom procesu v podstatě rušivej prvek. Se sportem to nemá nic společnýho.
        Technologie v současné době uváděná na silnice je z valné většiny o řád horší, než ta, která na ty silnice vyjížděla před 20 lety. Nevidím jedinej důvod, proč by se do stejných sraček měla nořit i F1.
        Závody na vysoké úrovni by se daly udělat za 50 mil. eur na sezónu a tým.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    https://img.newatlas.com/porsche911gt3rhybrid-10.jpg?auto=format%2Ccompress&fit=max&h=670&q=60&w=1000&s=109e3f230af23c59f61c269b8b59f1b1

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    37.48.54.XXX
    V autobusech uz byl davno predtim, ale ciste mechanicky. Williams zkousel mecha setrvacnik s prevodovkou Torotrak, ale taky se na to vyprdli

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Setrvacnik mechanicky je stary jak svet, to jo.. ja myslel ten elektricky s rekuperaci kineticke energie. Ten zas tak stary zrejme nebude. Setrvacnik od Williamsu, ktery puvodne vyvijeli pro zavodeni, do autobusu dali zrejme az v roce 2014 [odkaz na stránku]

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    "Pokud se klade důraz na skutečnost, že už nepotřebujeme MGU-H, a žádný systém obnovy energie, jak vykompenzujeme kolem 60 % ztracené elektrické energie? Existují různé možnosti a jednou z variant je umístit motor dopředu".

    Môže mi niekto vysvetliť ako sa dá strata vykompenzovať motorom vpredu?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Myslel tím elektromotry.. pro každé kolo jeden. Navíc by tam rekuperovaly kinetickou energii při brzdění (2 x KERS). Je to v článku popsáno, pak by fungoval náhon na všechna čtyři kola, jak to používá Porsche ve WEC.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Neprislo s timto pohonem Porsche pres nejaky tym, ktery s nim chce spolupracovat?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        Porsche zkouselo zpocatku setrvacnik roztacenej elektromotorem ve vakuove komore na miste spolujezdce, ale nejak se nechytlo 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          Se setrvačníkem to v době začátků KERSu zkoušel i Williams. Nakonec ale (zřejmě kvůli váhy) skončil někde v autobusech.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Tak je otázka zda nějakých 160-200 kw energie které je možné teoreticky získat z MGU-H lze získat z předních brzd při brždění. Sice jsou přední brzdy více namáhané než ty zadní, takže je otázka, proč se do teď získávalala energie jen z těch zadních (???), ale i tak myslím, že by to na efektivitu MGU-H nestačilo.

        Nehledě na ot že je otázkou proč se tak zajímavého energetického zdroje jako jsou teplé výfukové plyny vzdávat?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Ono to možné je, na nahrazení toho současného MGU-H by to nejspíš stačilo, ale taky jsem pro jeho zachování. Sice to je drahý a složitý prvek, který ale pomáhá k efektivitě a jak říkáš, proč nekuperovat i tu termální energii, která je jinak zbytečně zmařena? Chtěl jsem napsat, že v autech má budoucnost, ale to by tady asi bylo od některých "zelených" zastánců elektromobilů zbytečného kamení. 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.128.XXX
            Já jsem nikdy nedokázal pochopit proč v roce 1987 zařísli turbomotory, které prokazatelně byly efektivnější, a bylo v tu dobu 100% jasné že to je budoucnost spalovacích motorů. A stejně tak je jasné že využití tepelnéí energie z výfuku vozu je budoucností spalovacích motorů, které tu i přes sny zastánců elektromobilů ještě minimálně několik desetiletí budou.

            Tudíž vracet Formuli 1 opět do pravěku, je podle mě špatně, automobilky o ni ztratí zájem, čímž výrazně poklesne marketingová hodnota a z Formule 1 se stane jen další průměrná a nudná formulová série, kterou tedy v očích mnoha náhodných diváků je už posledních několik let.

            Podle mě by Formule 1 měla být vždy technologicky na špici, a pokud jednou zvítězí elektromotory a třeba vodíkový palivový článek, tak by ho měla mít.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Takémuto vysvetleniu sa dá porozumieť a vďaka zaň. Ten preklad v článku musí byť strašný.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Překlad v článku je v pořádku. Originál: "There are various possibilities and front motors is one possibility." Redaktoři nemůžou za to, že se šéfové týmů občas vyjadřují poněkud kostrbatě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Jestli daji pryc MGU-H, tak jedine biturbo, jinak bude turbolag, jak prase. A jeste by museli vyfukovy svody nacpat mezi hlavy a pouzit twinscroll turba a nejlip vodni intercooler.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Pořád si myslím že nejlepší řešení je omezit je váhou a množstvím paliva na závod, Mercedes by si dál stavěl super výkonného hybrida, a Horner by si nechal postavit uřvanou atmosféru. 13

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama