Nové Porsche 911 Carrera T: Konečně puristický model pro masy?

-mao / AutoRoad.cz, 23. října 2017, 10:05 Google+

Porsche opravdu dodrželo svůj slib a po nekonečném čekání představilo model, který je zaměřen na skutečné nadšence do řízení. Nové Porsche 911 Carrera T se tak může směle označovat za 911 R pro masy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 Carrera T

Porsche 911 Carrera T | foto: Porsche

Sdílejte článek

Když se před lety objevil model 911 R, okamžitě dostal nálepku vozu pro zapálené nadšence, který vám vykouzlí úsměv už jen svou existencí. Pro mnoho lidí však bylo zklamáním, že se tento model nedostal mezi širší veřejnost a byl omezen na velmi limitovanou sérii, díky čemuž cena na trhu raketově rostla a stále roste.

Model 911 Carrera T (Touring) ale tuhle křivdu vcelku rychle napravuje, neboť svými parametry je takovým nízkorozpočtovým a relativně dostupným modelem 911 R pro širší veřejnost. Inspiraci k tomuto modelu hledala automobilka relativně daleko ve svých kořenech, konkrétně až u modelu 911 T z roku 1968. Pod kapotou tak nalezneme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový plochý šestiválec, což je oproti atmosferickému modelu R zřejmě největší rozdíl.

Díky použitému motoru nabídne Carrera T výkon úctyhodných 370 koní a točivý moment 450 Nm. Samozřejmostí je možnost volby mezi manuální převodovkou a automatickou PDK převodovkou. S manuálem zvládne Carrera T akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.3 sekundy a maximální rychlost se dostane na hranici 292 km/h. S použitím PDK převodovky proběhne akcelerace za rovné 4 sekundy, ovšem maximální rychlost se posune směrem dolů na rovných 290 km/h.

Pro lepší požitek z řízení nabídne vůz také mechanický samosvorný diferenciál, sportovní podvozek PASM a nechybí ani možnost připlatit si za natáčení zadních kol.

Carrera T se bude od klasické Carrery rozpoznávat na první pohled těžko, neboť její upravený bodykit není nikterak výrazný. Nicméně nápovědou by měly být černé grafické doplňky na exteriéru s logem Carrera T, specifické čalounění sportovně zaměřeného interiéru, látková madla na dveřích nebo absence autorádia. Spolu s některými na první pohled chybějícími prvky interiéru zmizela také značná část zvukové izolace, díky čemuž se podařil odlehčit vůz na hmotnost 1 425 kg.

A cena? Jak už to u vozů zaměřených na radost za volantem bývá, není nikterak nízká. Samozřejmě stále se jedná o méně, než kolik zaplatíte za model 911 R, ovšem 107 533 Euro, tedy cca 2,76 milionu korun, zkrátka nejsou malé peníze.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nové Porsche 911 Carrera T: Konečně puristický model pro masy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren P1

Ani se nedotkl asfaltu, přesto je na odpis. Kambodžský McLaren P1 měl neskutečnou smůlu

Škoda Kodiaq

Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

Tesla Semi

Tahač Tesla Semi oficiálně: akcelerace sporťáku, dojezd 800 km a přežije i jaderný výbuch

Lexus RX 450h

Největší svůdník mezi automobily? Po tomhle SUV prý ženy šílí

Nový Tesla Roadster

Nový Tesla Roadster šokoval svět výkonem i cenou, dožije se však automobilka jeho výroby?

reklama
reklama

Doporučujeme

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  2. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  3. TEST: Škoda Octavia RS 245: Do Chorvatska i na okruh

  4. První Tesla kombi už dostává jasné tvary. Co vedlo autora k jejímu stvoření?

  5. Už jste slyšeli o Devel Sixteen? Monstrum o výkonu 5.000 koní bude mít premiéru v Dubaji

  6. Výjimečné auto za cenu 350 Fabií? Bugatti Chiron 'Number One'

reklama

Zprávy odjinud