Je to již týden, co se ukázalo, že zaměstnanci jedné z největší společnosti Kobe Steel falšovali údaje o síle a trvanlivosti hliníkových a měděných dílů. Tento fakt může mít fatální vliv na pověstné jméno Japonských automobilek, které od Kobe Steel materiál dlouhodobě odebírají.
Zatímco ostatní automobilky (Subaru, Honda, Nissan a Mazda) kvalitu použitých materiálů a výsledných karoserií ještě prověřují, Toyota už má jasno. Ve svém prohlášení společnosti Reuters Toyota připustila, že materiály pocházející z Kobe Steel jsou sice mimo požadované specifikace, stále však splňují bezpečnostní normy.
"Potvrdili jsme, že materiály splňují platné zákonné normy a náš vlastní vnitřní standard pro klíčové požadavky na bezpečnost a odolnost vozidel," uvedla automobilka.
Je to pravda? A nebo se pouze snaží vyhnout ohromné svolávací akci, která by se týkala několika milionů vozidel a stála nevyčíslitelné finanční náklady? To se můžeme pouze domnívat. Celou událost odpovídající svým rozměrům a dopadům kauze dieselgate pro vás budeme i nadále sledovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?