Přehled nejrychlejších sektorů: Kde Vettel předčil Hamiltona a kolik toho přináší nová Honda?

Lewis Hamilton s Mercedesem

Lewis Hamilton s Mercedesem | foto: Daimler AG

AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ KVALIFIKACE; Alespoň ve stručnosti uvádím přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí kvalifikace, kterou v USA ovládl opět britský pilot Mercedesu, který má titul na dosah.

Hamilton vyhrál svou 72. kvalifikaci kariéry a v Austinu zajel rekord okruhu. V Q3 se mu ale nepodařilo dát dohromady čisté kolo na rozdíl od Ricciarda či Vettela, jenž byl v S3 o 21 tisícin sekundy rychlejší - v předchozích dvou ale nabral ztrátu 4 desetin.

Sektory v klíčový moment nedal dohromady ani jeho týmový kolega Räikkönen, který mohl skončit třetí před Bottasem i Ricciardem. Ještě více pokazil kvalifikaci Verstappen, který po penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky bude startovat až ze 17. místa.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Austinu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Austinu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách znovu potvrdily svou sílu motory Mercedes okupující prvních pět příček. Hamilton i díky silnému kvalifikačnímu módu dosáhl na rovince 330,8 km/h, Vettel s Ferrari ztrácel 4,9 km/h.

Renault sice přivezl nové motory (RE17G, pro každý tým po jednom kusu), ale Verstappen s ním byl o 8 km/h zpět. McLaren se také od Hondy dočkal novější specifikace (3.8), Vandoorne s ní zaostával o 16 km/h, Alonso se starší specifikací (3.7) na rovince ztrácel 20,1 km/h. Podal ale výtečný výkon a díky novému křídlu (které Stoffel neměl) a kvalitám šasi MCL32 bude nakonec startovat z 8. místa.

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace v Austinu

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace v Austinu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vandoorne si na novou specifikaci Hondy postěžoval: "Byla opravdu působivá. Ve voze jsem necítil žádný rozdíl." Šéf japonského dodavatele Jusuke Hasegawa potvrdil, že její přínos je velmi malý: "V datech vidíme, že má motor vyšší výkon. Musíme být ale upřímní, že není tak velký, aby to pilot mohl cítit." Podle našich informací přinesl jen 3 koňské síly.

Mnohem více pomohlo nové přední křídlo, které si Belgičan vyzkoušel v prvním tréninku, než jej předal Alonsovi, který se měl vyhnout penalizacím za nasazení nového motoru. Pak se mu ale už nepodařilo najít to správné vyvážení se starším kusem. McLaren s novými díly opět vylepšil své šasi a nyní věří, že je na úrovni Red Bullu.

Mapa okruhu Circuit of the Americas

Mapa okruhu Circuit of the Americas | zdroj: Formula1.com

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu