No autosalonu v Tokiu nás čeká hned několik zajímavých premiér, přičemž jednou z nich má být i nová generace vlajkové lodi Toyota Century. Automobilka se však rozhodla zkrátit naše čekání a již dnes vydala první snímky nové reprezentativní limuzíny.
Toyota Century zůstává i nadále limitovanou záležitostí pouze pro japonský trh, nicméně i tak stojí za pozornost. Když se podíváme na její rozměry, jedná se o skutečný křižník silnic. Na délku měří 5.335 mm, široká je 1.930 mm a na výšku byste této Toyotě naměřili 1.505 mm. Rozvor se zastavil na hodnotě 3.090 mm.
Ačkoliv vzhled modelu Century pro rok 2018 v člověku evokuje spíš osmdesátá léta, uvnitř je vůz vybaven tou nejmodernější technikou a technologiemi. Na dlouhém seznamu tak nechybí LED světlomety, speciálně naladěný podvozek, který v kombinaci s s nově vyvinutými pneumatikami utlumí většinu hluku od silnice, systém redukující vnější hluk nebo řada bezpečnostních a parkovacích asistentů.
Díky rozvoru s hodnotou přes 3 metry nabízí Century více prostoru něž kdy dříve. Vzadu jsou umístěny pouze dvě sedadla, která jsou navíc rozdělena masivní středovou loketní opěrkou s dotykovým LCD panelem. Prostřednictvím toho je možné nastavit jak samotná sedadla, tak například klimatizaci nebo zvukový systém, který je sestaven z 20 prémiových reproduktorů.
Mezi další zajímavosti v interiéru můžeme zařadit výklopné stolky na psaní, čtecí lampičky, zábavní systém nebo řadu zajímavých materiálů, kterými je interiér vybaven či čalouněn. Nechybí zde kůže, dřevo ani vlněné čalounění sedadel.
Pod kapotou Century by se měl objevit 5.0 litrový osmiválec do V, který je doplněn hybridní technologií. Konkrétní parametry však automobilka neupřesnila a budeme si na ně muset počkat. Z vyjádření automobilky však plyne, že Century by mělo nabídnout jednu z nejnižších spotřeb ve své třídě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?