Ano, zní to neuvěřitelně, ale je to pravda. Světoznámá automobilka Aston Martin spojila síly s výrobcem ponorek Triton Submarines, a chystá se tak společně zaútočit na podmořský trh. Odpověď na otázku, co britského výrobce luxusních vozů do těchto neprozkoumaných vod vlastně vede neznáme, výsledek bude ale jistě zajímavý.
První projekt společnosti Aston Martin Consulting nese název „Project Neptune“, a již nyní je zřejmé, že výsledná produkce nebude nikterak masová. Ne že by snad o podmořská plavidla nebyl zájem, ale obě společnosti kladou důraz na výsledný design, vytříbené materiály a kvalitní ruční zpracování.
Tomu bude však odpovídat i výsledná cena. Cílovou skupinou budou tedy zřejmě majitelé luxusních jachet, kterým bude chtít společnost Aston Martin Consulting poskytnout nové zážitky, v podobě ojedinělého podmořského plavidla.
Společnost Triton se zavázala k výrobě „nejbezpečnějších a nejvýkonnějších ponorek na světě“. Bohaté zkušenosti má díky výrobě těchto přepravních prostředků pro podmořské výzkumy a zřejmě zaslouženě si tak nese označení „nejzkušenější civilní výrobce ponorek na světě.“
„Projekt Neptune je definován zejména elegantním až extravagantním designem. Při navrhování vzhledu jsme využily takové formy a proporce, které vyjadřují i naše vozy, jako například nejnovější hypercar Aston Martin Valkyrie.“ Výkonný ředitel Bradley Yorke-Biggs dále vyjádřil své nadšení z nové spolupráce: „Project Neptune je vlajkovou lodí Aston Martin Consulting. Je to jasná a poutavá ukázka zkušeností Astonu s designem sportovních vozů. To vše je navíc obohaceno o nové aspekty řemeslné práce a luxusu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.