Japonská automobilka Suzuki si vždy šla svým směrem, což je ostatně na jejich modelech dobře patrné a osobně mi to je dost sympatické. Zatímco všichni tedy upírají svou pozornost na zbytečně přerostlá SUV, jejichž prostor není ani zdaleka tak královský, Suzuki si připravilo várku líbivých městských konceptů, se kterými chce zazářit na letošním ročníku Tokio Motor Show.
Nehledejte zde ale žádnou spojitost s podobně nazvaným Scionem xB, Suzuki Xbee (čteno "Crossbi") je další z řady stylově retro vyhlížejících off-roadů, který svými rozměry strčí do kapsy kdejaké městské vozítko.Suzuki ja navíc na tyto vozy specialista, jak nám v testu dokázal kompaktní Ignis, který si také bral inspiraci z retro modelů automobilky. Koncept Xbee ovšem jakoby svým stylem trochu opisoval od Toyoty FJ Cruiser.
Tento malý koncept crossoveru, jehož základem se zřejmě stal podobně kompaktní funky model Hustler, se představí na akci "Tokyo Big Sight" rovnou ve třech provedeních: žluté Xbee, béžový Xbee Oudoor Adventure a černé Xbee Street Adventure - každý vůz přitom zdůrazňuje odlišný přístup k jinak stejnému designu.
Kromě toho Suzuki představí i zcela nový koncept futuristického elektrického off-roadu -Survivor, ovšem ten vdá na vlastním článek a tak se o něm již brzy dočtete na našich stránkách.
Dalšími exponáty na stánku Suzuki budou dva různě upravené modely Spacia Vagon, retro Kei dodávka Carry Light Tiger Ichi Concept a samozřejmě řada motocyklů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.