Ambiciozní Kia Stonic vstupuje na český trh, kompaktní SUV pořídíte od 349 980 Kč

-mao / AutoRoad.cz, 21. září 2017, 08:44 Google+

Společnost KIA MOTORS CZECH (KMCz) startuje prodej svého zcela nového kompaktního crossoveru Stonic na českém trhu. Model inspirovaný modely SUV má ambici stát se jedním z nejprodávanějších modelů automobilky Kia na českém trhu. Model Stonic si zákazníci v autorizované dealerské síti Kia mohou objednat již dnes.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové kompaktní SUV Kia Stonic přichází na český trh s velkými ambicemi

Nové kompaktní SUV Kia Stonic přichází na český trh s velkými ambicemi | foto: Kia Motors ČR

Sdílejte článek

Stvořen pro potěchu oka…

Elegantní karoserie inspirovaná většími SUV značky Kia se vyznačuje nízkým těžištěm a díky chytře obestavěnému prostoru také nadstandardním poměrem vnějších rozměrů a vnitřního prostoru. S délkou 4 140 mm, šířkou 1 760 mm a výškou pouhých 1 520 mm nabízí Stonic i při zvýšené poloze, která je typická pro vozy SUV, dostatek prostoru pro řidiče i spolujezdce. Prostor pro nohy činí 1 070 mm vpředu a 850 mm vzadu. Šířka v úrovni ramen dosahuje i přes kompaktní rozměry působivých 1 375 mm vpředu a 1 355 mm vzadu. Velkorysý vnitřní prostor je umožněn díky dlouhému rozvoru o 2 580 mm a krátkým převisům. Zavazadelník nabízí objem 352 litrů bez dojezdové rezervy nebo 332 litrů s rezervou, který lze sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1 155 litrů, respektive 1 135 litrů s dojezdovou rezervou. Vstup zavazadelníku o šířce 1 022 mm, je jedním z nejširších v kategorii malých SUV.

Design vozu, na kterém spolupracovalo evropské návrhářské studio Kia ve Frankfurtu ve spolupráci s návrhářským studiem v korejském Namyangu, v sobě kombinuje jednoduché přímky dávající modelu ostré rysy s měkčími plastickými povrchy. A-sloupky jsou u modelu Stonic posazené více dozadu než je běžné u konkurenčních SUV, zatímco zadní C-sloupky ve stylu ‚Targa‘ přirozeně oddělují střechu od karoserie a umožňují tak vytvářet elegantní a oku lahodící dvoubarevné kombinace. Zákazníci si díky výběru devíti různých laků karoserie a tří odstínů střechy, které jsou k dispozici v závislosti na zvolené barvě karoserie, mohou vybírat až z 11 dvoubarevných kombinací.

…a pro radost z jízdy

Stonic byl vyvíjen s cílem nabídnout zákazníkům praktický a na dnešní poměry velmi moderní crossover. Důraz tak byl kladen na precizní a rychlou odezvu vozu, sportovní řízení a stabilitu jízdy. Stonic disponuje speciálně naladěným zavěšením zadních i předních kol a hydraulickými dorazy propružení na přední nápravě, které účinněji vyhlazují rázy za jízdy po nekvalitních vozovkách a zároveň potlačují ‘plavání’ kabiny při přejezdu nerovností ve vyšších rychlostech. U soustavy řízení byl dále zvolen ostřejší převodový poměr a oproti konkurentům vůz nabízí přesnější chování při vjezdu do zatáčky. Jako vůz, který bude sloužit převážně v městském provozu, disponuje Stonic také pomocným systémem pro rozjezd v kopci.

Bezpečnost především

Pro posílení bezpečnosti posádky byla z velké části použita vysokopevnostní ocel AHSS. Stonic je dále standardně vybaven šesti airbagy: čelním airbagem pro řidiče a předního spolujezdce, bočními airbagy a záclonovými airbagy. Dále je zde ukotvení ISOFIX pro dětské autosedačky v zadní části kabiny. Pro model Stonic je také k dispozici několik vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Jde například o systém pro zamezení čelním kolizím (AEB) s rozpoznáváním chodců; systém pro sledování mrtvých úhlů (BSD) či varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic dále volitelně nabízí systém sledování únavy řidiče (DAW) pomáhající bojovat s nepozorností nebo únavou za volantem.

Praktický interiér nabitý technologiemi

Interiér vozu v sobě snoubí dokonalé spojení elegance a praktičnosti, které zákazníci od malých SUV očekávají. Přístrojová deska je s ohledem na snadné ovládání mírně nakloněna směrem k řidiči a v jejím středu se nachází ‘plovoucí’ dotykový 7‘‘ displej, který je k dispozici ve všech úrovních výbavy a podporuje technologie Apple CarPlay™ a Android Auto™ nabízející plný přístup k funkcím smartphonu. Stonic vybavený volitelnou satelitní navigací nabízí i online služby Kia Connected Services s podporou TomTom®.

Kia Stonic podobně jako další modely značky nabízí širokou škálu technologií navržených pro maximální pohodlí a praktičnost. Patří sem například třístupňové vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu, audiosystém se šesti reproduktory, tempomat s omezovačem rychlosti, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko či systém bezklíčového odemykání vozu a startování motoru tlačítkem. Dále zadní parkovací kamera, plně automatická klimatizace, stěrače se senzorem deště či automatické přepínání dálkových světel.

Odkládací prostory jsou umístěny výše a tedy v lepším dosahu než u konkurenčních modelů. Standardem je USB vstup vpředu i vzadu, který slouží k nabíjení telefonů a multimediálních zařízení.

Lehké motory Kia pro co nejlepší jízdní vlastnosti

Zákazníci si mohou vybírat ze tří zážehových a jednoho vznětového motoru a tří úrovní výbavy, které si mohou rozšířit ještě třemi různými pakety. Stonic je tak nabízen s lehkým zážehovým motorem 1,0 litru T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. S výkonem 120 koní a s točivým momentem 172 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 10,3 sekundy a vykazuje spotřebu 5,0 l paliva na 100 km.

img-responsive

Kia Stonic | foto: Kia Motors ČR

Zákazníci si mohou vybírat také z dvojice zážehových motorů CVVT s vícebodovým vstřikováním paliva o objemech 1,25 litru a 1,4 litru. Motor 1,25 litru dosahuje nejvyššího výkonu 84 koní a točivého momentu 122 Nm. Jednotka 1,4 litru produkuje 100 koní s maximem točivého momentu 133 Nm. Obě pohonné jednotky CVVT se chlubí novým děleným systémem chlazení s uzavíracím ventilem chladicí kapaliny. Nejhospodárnějším motorem v rámci modelové řady Stonic je vznětový motor Kia 1,6 litru o maximálním výkonu 110 koní a točivém momentu 260 Nm. Spotřeba paliva u této pohonné jednotky činí 4,2 l/100 km.

Všechny motorické varianty jsou vybaveny šestistupňovou (s výjimkou motorizace 1,25 CVVT, která je osazena pětistupňovou) manuální převodovkou. Manuální převodovky pro Stonic jsou vybaveny vylepšenou synchronizací, která snižuje tření, zvyšuje účinnost a poskytuje příjemnější zpětnou vazbu při řazení. Crossover je nabízen pouze s pohonem předních kol.

Bohatá výbava již v základu s řadou možných rozšíření

Stonic je na českém trhu k dispozici se třemi úrovněmi výbavami rozšířitelnými o volitelné doplňkové pakety. Již v základní výbavě Comfort mají zákazníci k dispozici řadu nadstandardních výbavových prvků, například 7‘‘ dotykovou obrazovku s MP3 rádiem a Bluetooth, manuální klimatizaci, výškově stavitelný kožený volant či výškově stavitelné sedadlo řidiče. V základu nechybí ani elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, loketní opěrka předních sedadel či USB nabíječka pro zadní sedadla. Model je už v základní výbavě osazen předními mlhovými světlomety, střešními ližinami, 15‘‘ ocelovými koly, dojezdovou rezervou a také stříbrnými okrasnými lištami. S motorizací 1,25 CVVT a 5M/T je Stonic v této výbavě k dispozici za 349 980 korun.

Druhá úroveň výbavy Exclusive obsahuje kromě všech prvků základní výbavy také parkovací kameru a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zadní okna, LED denní svícení či tempomat a omezovač rychlosti. Elektricky sklopná zpětná postranní zrcátka jsou osazena LED blikači, zatímco v interiéru je umístěno elektrochromatické zpětné zrcátko. Na rozdíl od předchozí verze výbavy se Stonic ve výbavě Exclusive dodává s 15‘‘ koly z lehkých slitin. Výbavu Exclusive si mohou zákazníci pořídit od 379 980 korun s motorizací 1,25 CVVT, 5M/T.

V nejvyšší úrovni výbavy Premium budou mít zákazníci k dispozici model se 17‘‘ koly z lehkých slitin a kromě všech prvků obsažených ve výbavě Exclusive také s automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a volantem nebo plochým volantem ve tvaru D, který zvyšuje prostor pro nohy řidiče. Komfort při ovládání vozu zvyšuje také přístrojový štít Supervision a Smart Key se startovacím tlačítkem. Stonic ve verzi Premium je osazen také hliníkovými pedály, zadními zatmavenými skly a zadními LED dělenými světlomety. Kromě toho obsahuje také šedé polokožené čalounění. Verzi Premium si mohou zákazníci pořídit od 434 980 korun(1) s motorizací 1,4 CVVT a šestistupňovou manuální převodovkou. Pouze ve verzi Premium je potom k dispozici model osazený vznětovou jednotkou 1,6 CRDi s 6M/T, a to za 484 980 korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ambiciozní Kia Stonic vstupuje na český trh, kompaktní SUV pořídíte od 349 980 Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Kolik kilometrů ještě můžete ujet, když vám auto ukazuje prázdnou nádrž?

Rapper Slim Thug se svou sbírkou vozidel v hodnotě milionů

VIDEO: Známý Rapper se pochlubil sbírkou aut za miliony, některé skvosty už se ani nevejdou do garáže

Ilustrační foto

Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

Subaru XV 2018

První jízda s novým Subaru XV. Koukněte, co zvládne na polygonu, kam se odváží jen ryzí offroady.

Původní Ford Mustang Bullitt

Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

Isetta

Věřili byste tomu, že tahle malá Isetta zachránila dnes prémiovému BMW krk?

reklama
reklama

Doporučujeme

Citroen C-Élysée

TEST: Citroen C-Elysée 1.6 VTI: Když se šetří na správných místech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  5. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  6. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

reklama

Zprávy odjinud