Nejrychlejší sériový diesel na světě dokazuje, že nafta ještě do minulosti nepatří

-mao / AutoRoad.cz, 13. září 2017, 10:03 Google+

Dieslové motory to poslední dobou nemají příliš snadné. Emisní podvody, omezení vjezdu do měst nebo vyšší daně dokonce přiměly některé automobilky nahlas zvažovat ukončení jejich vývoje, ovšem podle předního úpravce vozů BMW, společnosti Alpina, mají vznětové motory stále co nabídnout. Model D5 S budiž důkazem

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alpina D5 S

Alpina D5 S | foto: Alpina

Sdílejte článek

Společnost Alpina má s úpravami vozů BMW skutečně bohaté zkušenosti, což každoročně předvádí prezentací nových patřičně výkonných a exkluzivních modelů. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se prezentovala modelem D5 S, který nabízí několik výkonnostních verzí v závislosti na tom, na které straně je umístěn volant. Ta nejsilnější varianta, s levostranným řízením, je společností označována za "nejrychlejší produkční diesel na světě".

Pod její kapotou se ukrývá řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, který doplňuje trojice turbodmychadel. Celkový výkon motoru se tak zastavil na hodnotě 285 kW (388 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm. Tohle dieselové monstrum tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.4 sekundy a rychlosti 200 km/h dosáhne za 17 sekund. Akcelerace se nakonec zastaví až na hodnotě 286 km/h.  Taková čísla možná nezní nijak exkluzivně, ovšem je potřeba si uvědomit, že Alpina D5 S je poměrně luxusní a také těžký sedan.

Varianta s pravostranným řízením si bohužel vyžádala některé technické ústupky, jejichž výsledkem je ztráta jednoho turbodmychadla. I tak si ovšem třílitrový šestiválec uchoval solidní výkon 240 kW (326 k) a točivý moment 700 Nm, což stále nejsou špatná čísla. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen o 5 desetin sekundy pomaleji, na 200 km/h to trvá 20 sekund a maximální rychlost se zastaví už u čísla 275 km/h.

Pokud byste měli o vůz zájem, jistě vás potěší zpráva, že Alpina již přijímá objednávky. Za sedan s levostranným řízením čekejte cenu od 87,900 Euro (2,27 milionu Kč), verze kombi pořídíte od 90,400 Euro (2,36 milionu Kč).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší sériový diesel na světě dokazuje, že nafta ještě do minulosti nepatří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Policejní BMW i3

Policie vyhodila 211 milionů okny, elektrické "služebáky" najely sotva 10 kilometrů týdně

Mercedes-Benz třídy S

Mercedes nechce zůstat pozadu, své prémiové sedany naučí řídit do roku 2020

Snadný způsob, jak oklamat pojistku Tesla Autopilot

Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

Kia Stinger GT

Kia míří skutečně vysoko, nebojí se srovnání ani s BMW či Porsche

Bugatti Veyron

Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

Jayco Embark Luxury

Pojízdná vila za cenu limuzíny Rolls-Royce? Tenhle autobus je luxusnější než váš obývák

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E

Evropská premiéra Škody Vision E odhalila drobné designové úpravy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Bertone překvapil celý svět. Lancia Stratos Zero měla naprosto unikátní design

  6. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

reklama

Zprávy odjinud