Nejrychlejší sériový diesel na světě dokazuje, že nafta ještě do minulosti nepatří

-mao / AutoRoad.cz, 13. září 2017, 10:03 Google+

Dieslové motory to poslední dobou nemají příliš snadné. Emisní podvody, omezení vjezdu do měst nebo vyšší daně dokonce přiměly některé automobilky nahlas zvažovat ukončení jejich vývoje, ovšem podle předního úpravce vozů BMW, společnosti Alpina, mají vznětové motory stále co nabídnout. Model D5 S budiž důkazem

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alpina D5 S

Alpina D5 S | foto: Alpina

Sdílejte článek

Společnost Alpina má s úpravami vozů BMW skutečně bohaté zkušenosti, což každoročně předvádí prezentací nových patřičně výkonných a exkluzivních modelů. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se prezentovala modelem D5 S, který nabízí několik výkonnostních verzí v závislosti na tom, na které straně je umístěn volant. Ta nejsilnější varianta, s levostranným řízením, je společností označována za "nejrychlejší produkční diesel na světě".

Pod její kapotou se ukrývá řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, který doplňuje trojice turbodmychadel. Celkový výkon motoru se tak zastavil na hodnotě 285 kW (388 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm. Tohle dieselové monstrum tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.4 sekundy a rychlosti 200 km/h dosáhne za 17 sekund. Akcelerace se nakonec zastaví až na hodnotě 286 km/h.  Taková čísla možná nezní nijak exkluzivně, ovšem je potřeba si uvědomit, že Alpina D5 S je poměrně luxusní a také těžký sedan.

Varianta s pravostranným řízením si bohužel vyžádala některé technické ústupky, jejichž výsledkem je ztráta jednoho turbodmychadla. I tak si ovšem třílitrový šestiválec uchoval solidní výkon 240 kW (326 k) a točivý moment 700 Nm, což stále nejsou špatná čísla. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne jen o 5 desetin sekundy pomaleji, na 200 km/h to trvá 20 sekund a maximální rychlost se zastaví už u čísla 275 km/h.

Pokud byste měli o vůz zájem, jistě vás potěší zpráva, že Alpina již přijímá objednávky. Za sedan s levostranným řízením čekejte cenu od 87,900 Euro (2,27 milionu Kč), verze kombi pořídíte od 90,400 Euro (2,36 milionu Kč).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší sériový diesel na světě dokazuje, že nafta ještě do minulosti nepatří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Impreza 1.6i Comfort

TEST: Subaru Impreza 1.6i odmítá klišé a je teď bezpečnější než Volvo. Bude to stačit?

Kroupy dokáží napáchat na karoserii automobilu obrovské škody

Jak ochránit auto před kroupami? Možností moc není, spolehlivě funguje jen jedna

Rolls-Royce SRH

Rollsem až na operační sál? Netradiční nápad zachraňuje dětské životy

Nový Rolls-Royce během testování v pouštních dunách poblíž Dubaje

Tohle byste nejspíše nečekali. Podívejte se, jak dovádí nejluxusnější SUV světa

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq oficiálně představena! O co jsme v Evropě zůstali ochuzeni?

Ilustrační foto

Jak využít kufr u auta? Pošťák zvolil netradiční způsob, lidé jsou zděšeni

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E

Evropská premiéra Škody Vision E odhalila drobné designové úpravy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  4. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  5. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud