Po takřka dvou desetiletích od uvedení současné generace Suzuki Jimny se konečně blíží doba, kdy ji nahradí generace nová. Její podoba už se navíc začíná poměrně dobře vykreslovat, neboť se povedlo vyfotit testovací model a zároveň ze Suzuki uniklo několik zajímavých snímků.
Suzuki Jimny se tak možná netváří, ale již dlouhá léta patří k pravověrným off-roadům a jedněm z nejschopnějších vozidel co se jízdy mimo silnici týče. Velký podíl na tom má zachování klasického žebřinového rámu, neprůstřelná technika a také celková jednoduchost. A přesně v tomto duchu by měla pokračovat nová generace, která se však zahalí do nového kabátu.
Na rozdíl od současné generace se budoucí Jimny zdá být více "hranatý" a jeho design působí až trochuu "krabicoidně". Pokud se podíváte na jednotlivé segmenty, zdá se, že Suzuki se silně inspirovala ve své historii, podobně jako u modelu Ignis. Přední maska tak kombinuje kulaté světlomety modelu Samurai s maskou modelu Jimny, kapota a její přechod pak opět dávají vzpomenout na Samuraie, o jednoduše řešené zádi s rezervou na dveřích nemluvě.
Své terénní schopnosti by si však nový Jimny měl bezezbytku zachovat, v čemž by mu mohl opět pomoci neocenitelný ale dnes poměrně raritní žebřinový rám, nový pohon všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou, slušná světlá výška a minimální převisy karoserie.
O technice pod kapotou toho příliš nevíme, ovšem podle spekulací z webu Motor1 se nejčastěji spekuluje o tříválcovém přeplňovaném motoru 1.0 BoosterJet, nebo klasické čtyřválcové atmosferické jednotce o objemu 1.2 litru, kterou známe například ze Swiftu nebo Ignise.
Velké změny by se měly odehrát i v kabině, jak naznačují první uniklé oficiální fotky. Jimny by podle všeho měl nabídnout mnohem modernější interiér, včetně přehledně umístěného dotykového infotainmentu, který opět výrazně vystupuje z palubní desky. Pod ním by měla být dvojice ventilátorů, pod nimi zřejmě ovládání ventilace, dále řada tlačítek ovládajících systémy vozidla a nakonec 12V zásuvka / USB / AUX připojení.
Poměrně zvláštně ale vypadají budíky, které jako by byly umístěny ve dvou rozdělených boxech, čímž Jimny opět připomíná starého dobrého Samuraie. Na oficiálně vydané snímky si vška budeme muset ještě nějaký pátek počkat, neboť premiéra nového Jimnyho zřejmě proběhne až na autosalonu v Tokiu, který se koná v listopadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.