DISKUZE K ČLÁNKU Honda díky Illienovi dosahuje ve vývoji motorů pokrok, ztěžuje tím rozhodování McLarenu

McLaren stále není rozhodnutý, kterým směrem se v oblasti motorů příští rok vydá. Situaci nepomáhá ani vývoj Hondy, která má dosahovat po příchodu Maria Illiena slušných pokroků.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda díky Illienovi dosahuje ve vývoji motorů pokrok, ztěžuje tím rozhodování McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 24.08.2017 10:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovali 3 lidé) 23.08.2017 12:27
Testování jednoválce má v určitém vývojovém… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 23.08.2017 14:05
Tím Mercedesem který Vás zklamal, myslíte ten… »
» Situs (Hlasoval 1 člověk) 23.08.2017 12:24
Osobně vnímám větší otevřenost Hondy pro externí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Zda se to jenom mne, ze je zde najednou Hondy plno? Plno informaci o budoucim vyvoji a o pokroku. Tak snad aspon neco bude pravda, a vyvoji se bude darit aspon z 1/3 dle techto clanku. Kdyby jeli takovymto tempem informaci az do jara, to by museli byt snad pred Mercedesem 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Já bych řekl, že teď teprve pocítili tlak a konečně se přiblížili tempu ostatních. Vědí, že McLaren je jejich poslední (reálná) možnost na udržení se v F1 a vědí, že sliby už nestačí a začali konečně makat. Mám jen strach, jestli to ty lidi v Sakuře nezabije protože na takovou práci v tempu a pod tlakem japonci moc zvyklí nejsou :D Ale doufám, že to přinese ovoce. Protože pokud nemá McLaren možnost jít k Mercedesu, tak pro mě je nemyslitelné je vidět s motorem od Ferrari (ať by se jmenoval alfa, nebo beta) a to stejné Renault, který neřeší návrat na vrchol (alespoň v současném rozpoložení). Moc se mi líbí, že by třeba Cosworth udělal "základní" návrh motoru a třeba velké týmy by si udělali divize na vývoj těchto motorů a každý by si ho upravil dle sebe. Najednou by se do hry dostalo víc velkých hráčů, než jen automobilky. týmy jako Red Bull, McLaren a možná i Williams na to mají a je to reálnější cesta jak zvýšit konkurenci v F1. Mercedes mě zklamal. Jako dodavatel jednotek odmítnou tým protože se ho bojí, je celkem ubohé. Proto aktuálně asi vidím budoucnost McLarenu u Hondy ale nepotvrdil bych to dokud to nebude vyloženě nutné. Tenhle stav Hondu evidentně žene dopředu a McLaren z toho může jen získat.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        10.151.145.XXX
        Tím Mercedesem který Vás zklamal, myslíte ten Mercedes který byl před čtyřmi lety pro McLaren málo dobrej, a s kterým nemohli vyhrávat?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.70.XXX
          Ano přesně ten. Navíc tím co jste napsal jste to prakticky potvrdil. Spojení McLaren-Mercedes fungovalo víc než dobře od 90-tých let. V roce 2013 přišel úpadek McLarenu po stránce aerodynamiky a mechaniky vozu (nepředstavoval tudíž žádné nebezpečí pro Mercedes, který kraloval). Začali se objevovat spekulace, že Mercedes nedodává stejné motory (podporu) jakou samo využívá. S tím tvrzením přišel myslím Williams,který si na to stěžoval. To stejné věděl i McLaren, proto Denis dotáhl kontkrakt s Hondou, což byla v té době jediná šance jak si udržet šanci na výhry a nespadnout pod automobilky. Bohužel to nevyšlo, ale šasi McLarnu se znatelně zlepšilo, což je vidět i dnes. Hodně pomohl příchod Petera Prodromoua, který aerodynamiku McLarenu vrátil mezi nejlepší. Mercedes se aktuálně bojí a to zejména proto, že McLaren je po stránce vozu možná lepší než oni.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Iscarian

            Iscarian

            89.177.215.XXX
            Docela jsem se pobavil. McLaren zcela jistě lepší vůz než Mercedes nemá. Je sice pravdou, že po letech má McLaren dobré šasi, ale pochybuji, že ho má lepší než tři nejlepší týmy. Mercedes vede PK a nebude to jen motorem, tím netvrdím, že má nejlepší šasi a aero, podle mě první tři týmy na tom budou co se týče šasi a aera podobně. Navíc McLaren se rozhodl sám pod vedením Dennise odejít od Mercedesu k Hondě. Jejich rozhodnutí a jejich zodpovědnost. A Mercedes nemá povinnost McLarenu dodávat motory. McLaren dodavatele má, tak co.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.209.XXX
              Tak je mi jasné, že někdo kdo má jako ikonu znak mercedesu se pobaví nad čímkoli co směřuje k tomu, že mercedes není vůz králů, ale Mercedes dle mého je opravdu nejlepší akorát v motoru. RedBull vede v aeru a dle mého výsledky McLarenu, který má ztrátu kolem 150 koní na motoru mluví jasně ve prospěch velmi kvalitního šasi. Nebo jak lze odůvodnit, že i při takové ztrátě jezdí tak jak jezdí. K předjíždění potřebují pouze lepší motor, který nemají, ale když mají čerství vzduch, tak v závodě jezdí časy blízko špičky.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                178.255.168.XXX
                No zas neprehanej. Ztrata Hondy cca 100 koni a ztrata sekundu az pomalu tri na kolo dle okruhu si myslim, ze je adekvatni dobremu sasi, ale ne zazracnemu. Nakonec to muze byt i trochu jinak. Ferrari ma nejlepsi sasi a to je asi bez debat a ostatni 3 cca stejne, kazdemu muze sedet jiny okruh 03 Ferrari je na spici, jak motor a sasi a u ostatnich rozhoduje vykon motoru. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Limbi

                  Limbi

                  147.228.70.XXX
                  Já netvrdím, že je mclaren nejlepší v šasi, ale myslím, že ho má na úrovni mercedesu. Například v Baku (rychlostní okruh) byl Alonso 6 nejrychlejší v závodě. V Maďarsku (technický okruh, kde je aero a celkově vůz nejdůležitější byl nejrychlejší). Vím, že Mercedes tam ztrácel z důvodu dlouhého rozvoru (stejně jako v monaku), ale i tak si myslím, že pokud chceme ze hry vyřadit co nejvíc výkon motoru a zaměřit se na stránku vozu, tak maďarsko je možná nejvíce vypovídající. O kvalifikacích nemluvím, tam záleží na těch kvalifikačních módech a to je něco co v závodě nelze dlouhodobě využít. Ale závodní rychlost má McLaren na to co má pod kapotou dost slušnou.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Iscarian

                Iscarian

                89.177.215.XXX
                Však taky, pokuď by sis přečetl pozorně můj předchozí příspěvek, tak bys věděl, že netvrdím, že má Mercedes nejlepší šasi a aero, ale že nepochybně bude mezi prvními třemi. Bude dost záležet kde se pojede. Ferrari letos např. bude svým motorem výkonnostně celkem blízko Mercedesu, takže pak už rozhodují detaily.
                A ano mám tam ikonu Mercedesu, nic nebrání aby sis tam dal nějakou ikonu McLarenu (předpokládám, že jsi fan McLarenu). Tedy celkem zbytečná poznámka od tebe, nicméně jsem něco takového čekal.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Těžko odhadovat jak přesně si šasi McLarenu vede, ale myslím si že i kdybych vzal ten horší scénář tak na TOP vozy opravdu nebude ztrácet moc. No bez stejného motoru to jde jen velmi těžko porovnávat. Já si myslím že kdyby Honda dodala o 100 koníků více (předpokládaná ztráta na Mercedes) , mohli by klidně v Maďarsku i vyhrát, ale to je jen teorie.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Iscarian

                Iscarian

                89.177.215.XXX
                Nemyslím, že by McLaren mohl bojovat o vítězství v Maďarsku i kdyby Honda dodala 100 koní, stále tam bylo Ferrari, Mercedes a Red Bull. Za téhle konstelace by to i tak měl McLaren strašně těžký.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Nezdá. Správně načasovaná propaganda 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        212.24.138.XXX
        PR pro uchlácholení McLarenu

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        01
        Nemel bys nejaky odhady vykonu motoru treba Mercedesu od roku 2014?
        Zajimalo by nas porovnani, kam se Honda dostala se svym letosnim navrhem motoru. Spise to bude zajimave u konce roku, protoze prozatim ladi jen spolehlivost, ale clanek by to jiste byl pekny 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Testování jednoválce má v určitém vývojovém stadiu svůj smysl. Ale jestli testovali jen jednoválec, a pak se divili, že jim to v autě nefunguje, a to, že musí na stolici dát celý 6válec jim poradil až Illien, tak to potěš koště.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Souhlas. Test jednoválce je určitě důležitý pro předběžné hodnocení dobrá účinnost na válci/špatná účinnost na válci. dál se z toho dají vysát data pro FEM analýzu a ostatní typy analýz, kterými se naláduje výpočetní stanice a potom už má vznikat (nejprve v PC) model celého motoru, který se následně na dynamometru testuje prakticky mnohonásobně déle, než jednoválcový model. Takže určitě model jednoválce ANO, ale jak říkáš je to vstupenka k otevření výoje a neměl by na tom ten vývoj stát.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Ten vyvoj spalovaku na nem ale stoji a to u kazdeho vyrobce. Na tom dynamometru se uz resi zivotnost a sparvne naladeni softu, kdy se vse finalizuje.
        Asi nejvetsi problem bych videl v tom, ze pokud vyviji to HCCI zapalovani, kdy se musi resit teploty valcu kvuli vzniceni smesi a samozapali atd. Kdy proste to ovlivnovani valcu mezi sebou je asi dost problem. Tady to vypada, ze asi na jednom valci to rozchodili OK(chlubili se velkym pokrokem), vse zregulovali dle podminek, ale 6 valec uz je dost mozna problem na delsi vyvoj(asi stale ve vyvoji). Coz jak vsichni vime ostatni delali mnohem dele a meli vetsi cas vse si odzkusovat. Do roku 2019 uz ale vse jiste poladi a v roce 2019 budou na spici 12 Sam Hasegawa rika, ze to zapalovani chce proste delsi vyvoj. Renault to zapalovani nasadil take az buhvi kdy a nikdo z nas nevi, od kdy na nem delal, klidne uz mohl zacit za dob atmo motoru xx let zpet, tak jako Mercedes ci Ferrari.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.70.XXX
          O tom se nepřu. Je to důležitá část, ale je to jako když si koupíš maso kobe a špatně ho připravíš jako jídlo (celek), tak tě ani to maso nezachrání a ten steak bude taky špatný.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            Chce to proste cas a vyvoj. Problem Hondy je zatim jediny a to je cas. Vem si ty zetony, ktere je hodne, hodne zpomalili a jeste k tomu byl prvni navrh Hondy hodne optimisticky. Proste i dnes nevime ceho jsou schopni. Je ale fakt, ze pozdni vstup oproti ostatnim je znat. Jelikoz jejich vyvoj nebezel jako u osatnich jsou pozadu. Nejvetsi otazaka tedy je jak rychle pujdou nahoru. Pokud je nekdo nakopne a to zapalovani jim pomuze urychlit, asi nebude problem dohnat konkurenci, jinak to asi nejaky rok, dva, tri potrva.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.70.XXX
              Já si nemyslím, že je žetony brzdili. Osobně si myslím, že se jim hodili jako omluva, proč nenasazují vylešení. Jako klad vidím to, že konečně připustili nějakou externí spolupráci. To si myslím, že je může posunout vpřed mnohem rychleji. Co se týká času tak je jasné, že měli určitý deficit. Na druhou stranu 3 roky jsou v F1 jako v běžném životě třeba 10 let. Vše tam letí strašně rychle a nedá se čekat, na někoho 6-7 let až se naučí technologii. Nehledě na to, že se zas budou měnit pravidla. Honda bych řekl, velmi podcenila náročnost technologie a šla tam s kompletně nezkušeným týmem lidí, kteří obecně o motorech něco vědí, ale určitě né o této konkrétní hybridní technologii. To je prostě znát. Tuhle myšlenku už řeklo několik celkem znalých lidí z okolí F1 a já s ní plně souhlasím. Abych to zkrátil. Myslím, že Honda se zlepší. Jestli dost to zůstává ve hvězdách, včetně toho zda se dokáže dotáhnout do změny pravidel v 2021(?). Další věcí ale je, že by se nezpochybnitelně zlepšovala rychleji a akuálním problémům se vyhla, pokud by už na začátku naslouchala McLarenu a přizvali externí pomoc. Takže já osobně si myslím, že času měla Honda dost, ale jejich rozhodnutí stála za aktuálním stavem. Ono stačí zamyšlení, jestli by vůbec aktuální motor Hondy dosahoval alespoň na první motor mercedesu z roku 2014. Já si myslím, že výkonově by pořád nedosahoval takové úrovně, i když ztráta by byla samozřejmě menší než nyní.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama