Na letošním ročníku Pebble Beach Concours d’Elegance se stalo něco, co se pravidelně opakuje už nějakou tu dobu - Pagani opět představilo svůj zcela poslední model Zondy, tentokrát pojmenovaný HP Barchetta.
Už dříve se na internetu objevilo několik informací a fotografií nové Zondy HP Barchetta, ovšem až YouTuber Marchettino se dostal k vozu takto blízko a mohl natočit mnoho zajímavých detailů tohoto dechberoucího vozu, který bude vyroben v pouhých třech kusech.
Ve videu si tak můžeme prohlédnout bílo-modrý interiér, který je doplněn o motiv kostky, světle modrou karoserii s prosvítajícím karbonem, kontroverzní karbonové kryty zadních kol nebo tradičně umístěný přívod vzduchu k 7.3 litrovému motoru V12, který známe z modelu Cinque.
Pagani bohužel nezveřejnilo žádná technická data o tomto voze, ovšem předpokládá se, že model HP Barchetta bude sdílet pohonnou jednotku s posledními modely Zonda série 760. Uvnitř vozu je navíc vidět manuální převodovka a jistě potěší i váha, která by neměla přesahovat 1,250 kilogramů.
Díky poměrně krátkému čelnímu sklu a absenci jakékoliv střechy však bude použitelnost modely HP Barchetta poměrně omezená, což ale nebude dělat většině sběratelů vrásky, neb svůj stroj jistě zamknou do nějaké útulné garáže.
Zájemci by ale neměli otálet, neboť na prodej budou pouze dva ze tří vyrobených kusů - ten první už si totiž sám pro sebe zamluvil sám zakladatel automobilky Horacio Pagani. Cena každého ze zbývajících vozů by se však měla pohybovat, jak zmínil ve videu sám Marchettino, okolo 15 milionů dolarů - to je v přepočtu těžko uvěřitelných 332 milionů korun.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.