Fotografie nového BMW M5 sice unikly několik hodin před oficiální premiérou, ovšem na přesné technické specifikace jsme si museli ještě pár hodin počkat. Nyní už je ale BMW M5 oficiálně představené a kromě fotografií a videí ve vysokém rozlišení se automobilka pochlubila i specifikacemi, díky kterým by se mělo jednat o dosud nejvýkonnější Mko.
Pojďme začít rovnou u motoru, který u modelů M5 vždy vzbuzuje největší emoce. Pod kapotou se ukrývá 4.4 litrový M TwinPower přeplňovaný motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem 750 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola.
Díky tomu dokáže nová M5 vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostane za 11,1 sekundy. Maximální rychlost je ve standardním režimu omezena na 250 km/h, ovšem pokud si zákazník toužící po rychlosti připlatí za "M Driver Package", pak bude omezovač posunut na 305 km/h.
Největší a nejrozporuplnější novinkou je pohon všech kol M xDrive, o kterém ale automobilka tvrdí, že je nastaven pro co nejlepší požitek z dynamické jízdy a skvělé trakční vlastnosti vozu na okruhu. Systém, disponující i aktivním M Diferenciálem, je ale možno různě přepínat a klidně si vychutnat novou M5 jako čistou zadokolku.
Co se designu týče, přední část vozu dostala agresivnější rysy díky nárazníku s masivními otvory pro přívod vzduchu. Kapota, vyrobená k hliníku, dostala nové tvary - společně s novými aerodynamickými zrcátky. Střechy vozu pak byla klasicky vyrobena z karbonu. Na bocích vozu se příliš změn neodehrálo, ale zadní straně nyní dominují čtyři koncovky výfuku umístěné v nově tvarovaném nárazníku s difuzorem.
Nová M5 bude standardně dodávána na 19 palcových leštěných kolech v šedé barvě "Orbit Grey", za kterými budou prosvítat výkonné brzdy. Zákazníci ale dostanou možnost připlatit si i za nové 20' disky a speciální M karbon-keramické brzdy, díky kterým vůz automaticky shodí 23 kg.
Interiér vozu nabídne stylový M volant, sportovní sedadla čalouněná kůží Merino a exkluzivní hliníkové doplňky. K dispozici bude ale i řada dalších možností výbavy, včetně nových M multifunkčních sedadel, která už od pohledu jistě nabídnou skvělou stabilitu a oporu.
Navzdory přidání pohonu všech kol se ale mnichovským technikům povedl i malý zázrak - váha vozu se zastavila na hodnotě 1,855 kilogramů, což není zrovna málo, ale stále se jedná o jistou úsporu oproti minulé generaci.
Nové BMW M5 si v Německu budete moci objednat již od září a jeho cena začíná na hodnotě 177,900 euro (3 miliony korun). Nedočkavci si ale budou moci připlatit za verzi "M5 First Edition", která nabídne lakování v odstínu "Frozen Dark Red Metallic", leskle černé doplňky, 20' lehká kola, M multifunkční sedadla a unikátní sériové číslo. Produkce bude omezena na 400 kusů a zájemce si bude muset připlatit 19,500 euro (509 tisíc kč)
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?