Fotografie nového BMW M5 sice unikly několik hodin před oficiální premiérou, ovšem na přesné technické specifikace jsme si museli ještě pár hodin počkat. Nyní už je ale BMW M5 oficiálně představené a kromě fotografií a videí ve vysokém rozlišení se automobilka pochlubila i specifikacemi, díky kterým by se mělo jednat o dosud nejvýkonnější Mko.
Pojďme začít rovnou u motoru, který u modelů M5 vždy vzbuzuje největší emoce. Pod kapotou se ukrývá 4.4 litrový M TwinPower přeplňovaný motor V8 o výkonu 441 kW (600 k) s točivým momentem 750 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechna čtyři kola.
Díky tomu dokáže nová M5 vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostane za 11,1 sekundy. Maximální rychlost je ve standardním režimu omezena na 250 km/h, ovšem pokud si zákazník toužící po rychlosti připlatí za "M Driver Package", pak bude omezovač posunut na 305 km/h.
Největší a nejrozporuplnější novinkou je pohon všech kol M xDrive, o kterém ale automobilka tvrdí, že je nastaven pro co nejlepší požitek z dynamické jízdy a skvělé trakční vlastnosti vozu na okruhu. Systém, disponující i aktivním M Diferenciálem, je ale možno různě přepínat a klidně si vychutnat novou M5 jako čistou zadokolku.
Co se designu týče, přední část vozu dostala agresivnější rysy díky nárazníku s masivními otvory pro přívod vzduchu. Kapota, vyrobená k hliníku, dostala nové tvary - společně s novými aerodynamickými zrcátky. Střechy vozu pak byla klasicky vyrobena z karbonu. Na bocích vozu se příliš změn neodehrálo, ale zadní straně nyní dominují čtyři koncovky výfuku umístěné v nově tvarovaném nárazníku s difuzorem.
Nová M5 bude standardně dodávána na 19 palcových leštěných kolech v šedé barvě "Orbit Grey", za kterými budou prosvítat výkonné brzdy. Zákazníci ale dostanou možnost připlatit si i za nové 20' disky a speciální M karbon-keramické brzdy, díky kterým vůz automaticky shodí 23 kg.
Interiér vozu nabídne stylový M volant, sportovní sedadla čalouněná kůží Merino a exkluzivní hliníkové doplňky. K dispozici bude ale i řada dalších možností výbavy, včetně nových M multifunkčních sedadel, která už od pohledu jistě nabídnou skvělou stabilitu a oporu.
Navzdory přidání pohonu všech kol se ale mnichovským technikům povedl i malý zázrak - váha vozu se zastavila na hodnotě 1,855 kilogramů, což není zrovna málo, ale stále se jedná o jistou úsporu oproti minulé generaci.
Nové BMW M5 si v Německu budete moci objednat již od září a jeho cena začíná na hodnotě 177,900 euro (3 miliony korun). Nedočkavci si ale budou moci připlatit za verzi "M5 First Edition", která nabídne lakování v odstínu "Frozen Dark Red Metallic", leskle černé doplňky, 20' lehká kola, M multifunkční sedadla a unikátní sériové číslo. Produkce bude omezena na 400 kusů a zájemce si bude muset připlatit 19,500 euro (509 tisíc kč)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.