Force India se obává, že kvůli Halo nestihne připravit vůz pro předsezónní testy

Albert Hadáček, 18. srpna 2017, 17:06 Google+

Od příštího roku se na všech vozech objeví ochranný prvek Halo, též přezdívaný jako svatozář. Kvůli vzhledu si moc fanoušků nenašel, ale dle studií, které provedla Mezinárodní automobilová federace, je bezpečnostní přínos Halo zjevný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sergio Pérez s ochranou kokpitu při pátečním tréninku na Monze

Sergio Pérez s ochranou kokpitu při pátečním tréninku na Monze | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Tento krok FIA by ale mohl týmům zkomplikovat vývoj vozů na další sezónu. "Představení nových vozů by se mohlo zpozdit," řekl pro Motorsport provozní ředitel Force Indie. "Máme určený čas, kdy navrhujeme monokok, pokud se nám v tomto časovém rámci do rukou nedostanou přesná vymezení, mohlo by to pozdržet výrobní proceduru. Nyní to vypadá, že by tento scénář klidně mohl nastat, a nestihli bychom tak testy, " pokračoval Otmar Otmar Szafnauer.

Vše bude záležet na bezpečnostních kritériích, které pro Halo FIA nastaví. Pokud budou moc vysoká a přídavná konstrukce příliš ovlivní stavbu monokoku, mohlo by to pro některé týmy znamenat značné problémy. Jako příklad Szafnauer uvádí změnu pravidel pro stabilizační rámy po nehodě Alexe Wurze z GP Kanady v roce 1998.

"Pamatuji si, když jsme navrhovali nové rámy tak, aby prošly kritérii. Zabralo to věčnost. Nakonec se nám to povedlo, ale celý proces se dělal metodou pokus - omyl. Dobré ale bylo, že stabilizační rám jen odříznete a na to dáte jiný, nemusíte měnit návrh celého monokoku. Pokud se něco podobného stane s Halo a my nebudeme schopni projít testy s naším designem monokoku, budeme nahraní," dodal Szafnauer.

Dle provozního ředitele Force India je proces nasazení Halo až moc zbrklý. "Je to uchvátané, bylo by dobré, kdybychom měli ještě rok navíc, abychom to mohli udělat pořádně. Taková je ale situace. Jediná šance by byla, kdyby samotná FIA proces zastavila a řeklo se, že se to udělá až za rok. Z bezpečnostních důvodů dává smysl vše udělat pořádně, a kvůli tomu by se to mohlo ještě pozastavit," zakončil Szafnauer.

Vytisknout

Diskuze: Force India se obává, že kvůli Halo nestihne připravit vůz pro předsezónní testy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Oliver Turvey při testech s McLarenem v Bahrajnu

Ztráta Sauberu je pro Hondu velkým zklamáním

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud