Rodinka vozů Aston Martin Zagato bude něčím skutečně výjimečným. Nejen, že celkově se vyrobí pouhých 325 vozů, ale tyto vozy budou rozděleny mezi čtyři karosářské varianty. Modely Coupe a Volante již jistě není třeba představovat, ovšem dnes představený Speedster a a zejména varianta Shooting Brake rozhodně stojí za zmínku.
Jak už jsme výše zmínili, vozy Aston Martin Vanquish Zagato se dočkají pouhých 325 kusů napříč všemi čtyřmi karosářskými variantami. Jako první se zpracování dočkalo Coupe, jehož výroba se rozběhla koncem roku 2016 a celkem vznikne v 99 provedeních.
Podobně je na tom i model Volante, který bude také zastoupen pouhými 99 devíti kusy. Datum zahájení produkce sice neznáme, ovšem již by měla probíhat a vozy by měly být dodány zájemcům do konce roku 2018. Když se však bavíme o zájemcích - pokud byste měli potřebu jeden z těchto vozů vlastnit, rovnou na to zapomeňte, všechny se okamžitě rozprodaly.
Nejvzácnější pak bude varianta Speedster, který vznikne v pouhých 28 kusech. Po vozu s nezvyklými oblouky za sedačkami se ale okamžitě zaprášilo a jeho majitelé se dočkají v průběhu roku 2018.
Největší rozruch však vyvolala varianta Shooting Brake, která vznikne v 99 kusech. Ačkoliv automobilka prozatím uvolnila pouze jednu fotografii, mělo by se jednat o čistě dvoumístný vůz s unikátní střechou z kombinace skla a karbonu, díky které má do kabiny pronikat více světla.
Když už se bavíme o kabině, ta by měla být obložena karbonem a zájemci si budou moci připlatit i za čalounění z anilinové kůže. Pocit luxusu pak umocní i elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, který nabídne sadu luxusních zavazadel na míru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?