Mnichovská automobilka BMW alespoň částečně odhalila tvary konceptu nového roadsteru, který by se měl již 17. srpna představit na motoristická akci Pebble Beach Concours d'Elegance. Podle všeho se zdá, že tento koncept by se měl stát základem pro budoucí generaci roadsterů Z4 nebo Z5.
První snímek toho vskutku neodhaluje mnoho, ovšem na první pohled je vidět klasicky protáhlá přední kapota, nízké a protáhlé čelní sklo, dvojice ochranných oblouků za prostorem posádky, vystouplé blatníky a protáhlá zadní světla, která lemují i bok vozu.
Víc toho bohužel k vidění není, BMW zkrátka dělá kolem podoby budoucích modelů Z velké tajnosti, ovšem i tak sem tam nějaká ta informace proklouzne na světlo světa.
Již nyní například víme, že platforma vozu je vyvíjená ve spolupráci s Toyotou, která by na stejně platformě měla představit model Supra. Ze snímků testovacích prototypů se také dají odvodit propracovanější a stylové tvary předního nárazníku a masky, větší otvory chladiče a stylové světlomety. Zadní části vozu pak zřejmě budou dominovat protáhlé světlomety a dvojice výfukových koncovek.
Z interiéru se toho příliš zjistit nepovedlo, ovšem z několika narychlo pořízených snímků se zdá, že řidiči se mohou těšit na tří-ramenný volant, velký display infotainmentu a širokou středovou konzoli.
Pod kapotou vozu by se měla objevit široká nabídka motorizací zahrnující dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec i dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3.0 litrů. Detailní informace zůstávají tajemstvím, ovšem podle webu CarScoops by verze Z4 s20i mohla disponovat výkonem 145 kW (197 koní) a 320 Nm.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.