Mercedes-Benz má se stavbou extrémních teréňáků skutečně bohaté zkušenosti, ostatně stačí se podívat na modely jako G63 6x6 nebo G500 4x4². Tento upravený E-Class All-Terrain však posunul hranice extrému zas o kousek dále.
Další přírůstek do rodiny extrémních off-roadů Mercedes-Benz, nesoucí název E-Class All-Terrain 4x4², však prozatím existuje pouze v jednom exempláři. Jedná se totiž o vůz, který si vysnil konstruktér Mercedesu Jurgen Eberle krátce po obdržení svého vlastního vozu E-Class All-Terrain.
Tento vůz totiž, navzdory svému názvu, nikdy do terénu nebyl určen. Eberle se tak pokusil tuto drobnou nevýhodu napravit a postavil z praktického rodinného kombi skutečně extrémní stroj do jakéhokoliv prostředí.
Největší novinkou je instalace dvojice portálových náprav, díky čemuž stoupla světlá výška na úctyhodných 406 mm. Vůz také dostal patřičné terénní obutí s rozměrem 31 palců a celkově byl rozšířen o cca 203 mm.
E-Class All-Terrain 4x4² je poháněn 3.3 litrovým motorem V6 o výkonu 328 koní, což je pro zdolávání terénu více než dost. V terénu si však vůz bude muset poradit bez uzavíratelných diferenciálů nebo redukční převodovky.
Jak jsme psali již na začátku, vůz vznikl pouze v jediném exempláři, ovšem díky obrovskému zájmu který vzbudil se nyní spekuluje o možné výrobě velmi limitované edice, jak uvádí web CarScoops.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.