Peugeot se vrací na trh s pick-upy

-mao / AutoRoad.cz, 22. června 2017, 16:16 Google+

Automobilka Peugeot po dlouhé době představila pořádný pracovní pick-up, kterým chce zaujmout především v severní Africe, kde je o tyto vozy enormní zájem. Pod kapotou tohoto vozu se však ukrývá jedno malé tajemství, které má svůj původ v Japonsku a Číně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Peugeot Pick Up

Nový Peugeot Pick Up | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Nový model Peugeot ztělesňuje ambice značky vrátit se v rámci svého mezinárodního růstu na trh s pick-upy. Společnost Peugeot navazuje na svou tradici v tomto segmentu zejména na africkém kontinentu, kde se proslavil legendární Peugeot 403 Camionnette-Bâchee z roku 1956, Peugeot 404 Camionnette-Bâchee z roku 1967 a jeho následovník Peugeot 504 Pick-up, který se vyráběl v Nigérii až do roku 2005.

Nový Peugeot Pick Up představuje díky jednoduchému a robustnímu provedení funkční pracovní nástroj, který je odolný a spolehlivý na všech typech terénu. Kabina a korba jsou upevněny na žebřinovém rámu s pevnou zadní nápravou, čtyřlamelovými pružinami a sériově montovanými pneumatikami Yokohama. Tyto vlastnosti zajišťují spolehlivost a odolnost, které jsou vhodné pro vyšší zátěž a jakýkoliv terén.

Pokud jde o nákladový prostor, korba je dlouhá 140 cm a široká 139 cm. Na vnější straně je opatřena upevňovacími háky. Boční stěny a zadní panel jsou pokryty vrstvou pryskyřice, která zvyšuje pevnost a robustnost korby. Maximální užitečné zatížení vozu je 815 kg.

Motor nového vozu Peugeot Pick Up je přizpůsobený potřebám trhu. Jedná se podélně uložený turbodieselový agregát o objemu 2,5 l a výkonu 115 k a 208 Nm, se systémem Common Rail, který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou.

Zákazníci modelu Peugeot Pick Up mohou volit mezi pohonem 4x4 a 4x2. Hnací ústrojí verze 4×2 je spojeno se zadními koly prostřednictvím podélného hnacího hřídele a diferenciálu umístěného uvnitř zadní nápravy. Vzhledem k tomu, že zátěž spočívá na zadních poháněných kolech, je hnací ústrojí využito lépe při vyšším zatížení vozu.

Pohon 4×4 se spouští speciální páčkou, která přenáší část síly na přední hnací ústrojí. Řidič si tak může podle potřeby zvolit normální režim 4×4 4 High nebo režim 4 Low s krátkými převody. Díky redukci je u režimu 4L možné použít extrémní točivý moment při velmi pomalých rychlostech a zvládat tak mimořádně obtížné jízdní situace. Verze 4×4 tak dodává vozu Peugeot Pick Up univerzálnost a schopnost jízdy v každém počasí a v  každém terénu.

Jak už jsme ale slibovali v anotaci, tento vůz má jedno malé tajemství, pocházející z dálného východu. Pod značkou Peugeotu se totiž podle serveru AutoEvolution ukrývá vůz vyráběný v Číně pod označením Dongfeng Rich. To ale na kvalitě vozu nic nemění, neboť Daofeng Rich vychází z velmi oblíbeného a spolehlivého vozu Nissan Navara generace D22.

Pokud jste se však právě začali chystat k rozbití prasátka a sprintu do nejbližšího dealerství automobilky Peugeot, musíme vás zastavit. Tento vůz bohužel není určen pro trh v ČR.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Peugeot se vrací na trh s pick-upy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na rozdávání

Hummer

Americký drsňák se vrací do módy, zájem o Hummery je enormní

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Máte problém najít svou garáž? Parádička z Rakouska vám pomůže

Jak trefit do garáže? Z Rakouska přišla nová vychytávka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama