Automobilka Tesla představila na své nedávné konferenci malou ukázku z chystaného kompaktního SUV Model Y, které má zákazníkům nabídnout zcela nové jízdní vlastnosti i technologické možnosti.
Sám Elon Musk je prý z Modelu Y opravdu nadšen. Podle jeho slov by se vůz mohl dostat na silnice koncem roku 2019 nebo začátkem roku 2020. Jednou z důležitých novinek, kterou Musk na konferenci oznámil, byl vývoj samostatné platformy pro Model Y a jeho stavba ve zcela nové továrně.
V současnosti se všechny vozy značky Tesla vyrábí v továrně ve Fremontu, zde už ale dochází místo i na parkovištích, natož ve výrobních prostorách. Sám Musk dokonce prohlásil, že před několika dny nedostatek parkovacích míst málem odstartoval nepokoje.
Kromě informací ohledně nového Modelu Y se ale Musk vrátil i k současnému SUV, Model X. O tom měl údajně prohlásit, že byla chyba stavět tento vůz na platformě sedanu Tesla Model S. Zřejmě i proto bude nový model Y postaven na zcela nové platformě. Původně se ale uvažovalo o sdílení platformy s modelem 3, který by měl jít do prodeje za několik měsíců.
Nic bližšího k samotnému Modelu Y už Musk nedodal. Pouze se zmínil o tom, že více informací bychom se mohli dozvědět během letošního září, kdy chce Tesla představit svůj prví nákladní vůz Tesla semi-truck.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?