Vrcholný, sportovně laděný model nejprodávanější modelové řady Škoda Octavia je nyní ještě silnější, dynamičtější a emocionálnější. Nová špičková varianta se jmenuje Škoda Octavia RS 245 a pod kapotou nabídne ohromující výkon 245 koní
Ani po faceliftu nebude v nabídce mladoboleslavské automobilky chybět nejostřejší varianta nejoblíbenějšího českého vozu v podání Škody Octavia RS 245. Kromě ohromného výkonu ale nabídne i mnoho detailů v interiéru a exteriéru, které podtrhnou dynamické zaměření tohoto jinak praktického a rodinného vozu.
Interiér vozu je laděn do černé barvy a nabídne velmi kvalitní materiály. Sportovní sedadla jsou potažená Alcantarou a disponují vysokými bočnicemi a integrovanými opěrkami hlavy. Sportovní multifunkční kožený volant (volitelně vyhřívaný) je potažen perforovanou kůží a v případě zvolení převodovky DSG je vybaven integrovanými páčkami řazení.
Silnou stránkou Škody Octavia je její velkoryse dimenzovaný prostor. Objem zavazadlového prostoru u karosářské verze liftback činí 590 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 580 l). Karosářská verze kombi nabídne 610 litrů (se sklopeným zadním opěradlem 1 740 l).
Hlavní pýchou Octavie RS 245 je ale její hnací ústrojí. Čtyřválcový benzinový motor TSI nabízí 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 370 Nm při 1 600 až 4 300 1/min. O přenos síly na kola se může starat buď šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňová automatická převodovka DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne liftback za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, Spotřeba paliva: 6,4 l/100km ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Pro co nejkvalitnější zážitek z ostré jízdy bylo potřeba i drobných úprav na podvozku. Stabilizační program ESC se sportovním režimem je součástí standardní výbavy, stejně jako elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu, která umožní dynamické zrychlení ze zatáček. Volba jízdního profilu Performance Mode Selection s Performance Sound Generator umožňuje individuální nastavení pohonu, podvozku a zvukového projevu vozu. K dispozici je i adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control).
Octavia RS 245 toho ale nabízí mnohem víc, včetně Full LED světlometů s křišťálovým vzhledem, hudební systém bolero nebo navigační systémy Amundsen a Columbus, řadu pokročilých asistenčních systémů, on-line systém Škoda Connect i oblíbená Simply Clever řešení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.