PROHLÁŠENÍ po závodě: "Druhé místo, ale pocity moc dobré nejsou," hodnotí Kimi

Jana Šrámková / Albert Hadáček / Robert RoBertino Pavelka, 28. května 2017, 16:10 Aktualizováno 28.5.2017, 19:50 Google+

Double Ferrari v Monaku, šťastnějším díky strategii Sebastian Vettel před Kimim Räikkönenem. Jak hodnotí dnešní závod jednotliví piloti a představitelé týmu.

Počet komentářů:  62 komentářů (Poslední 04.06. 10:29) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v Monaku

Sebastian Vettel v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Cítím se neuvěřitelně. Byl to intenzivní závod. Doufal jsem v lepší start a musel jsem být trpělivý. Pneumatiky začaly klouzat během prvního stintu a ostatní začali dojíždět, ale potom jsem měl druhý pokus a pár kol, kdy bylo auto hodně dobré.

Mohl jsem využít tu šanci, která se naskytla a potom jsem si to kontroloval. Bylo to těžké, po restartu s nezahřátými pneumatikami. Nemohli jsme moc plánovat, zkusili jsme ujet, což se podařilo. A v tu chvíli se otevřelo okno. Kimi zareagoval na zastávku Valtteriho a já zkusil zatlačit co nejvíc a byl jsem překvapen, že jsem se dostal dopředu.

Kimi Räikkönen, 2. místo
Je to pořád druhé místo, ale pocity nemám nijak zvlášť dobré. Je to jeden z těch dní, kdy si přejete, abyste vedl déle. Těžko se to hodnotí. Nevím, proč jsme zajeli, když tam byl provoz. Ale pochopitelně jsou důvody ke všemu, co děláme.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnešní výsledek je skvělým výsledkem pro celý tým, který podtrhuje kvality auta i lidí za jeho volantem. Oba piloti jeli jako šampioni. Kimi až do boxů z pole position vedl závod. Zastávka proběhla dle plánu. Seb zůstal o pár kol déle, aby pokryl Ricciarda. Vettelova kola byla výjimečná a na ultra - měkkých zajel hodně, což ukazuje kvalitu Pirelli. Co se Kimiho týče, bohužel ztratil za pomalejšími vozy příliš. Ale dnes je nejdůležitější práce, kterou kluci v týmu odvádějí a ta byla dnes odměněna. Nyní se musíme zaměřit na závod v Kanadě.


RED BULL

Daniel Ricciardo, 3 místo
Jo, po mé kvalifikaci je to skvělý výsledek. Jsem opravdu šťastný.Včera jsem cítil, že nejsme schopni z auta dostat jeho maximální potenciál. Přišla mi to jako škoda, že to tu nemůžeme vybalit v plné kráse, ale nakonec se mi dostalo příležitosti, když zajel Max do boxů a já měl na pár kol volnou trať a mohl jsem zajet nějaké dobré časy. Pak mi navíc vyšel i můj overcut.

Poté, co vyjel safety car, to bylo náročné. Gumy hodně vychladly a je těžké držet auto pod kontrolou. Jsem velmi šťastný, že nakonec pro mě vše dopadlo

Max Verstappen, 5. místo
Nevím, co mám vlastně říkat. Je to těžké. Měli jsme dobrý začátek víkendu a pak mi takhle uniklo pódium. Nic s tím ale nenadělám. To, co jsme udělali, nebylo zrovna skvělé, ale to je prostě závodění. V Monaku je to vždycky těžké a dnes jsme navíc měli smůlu.

Christian Horner, šéf stáje
Je vždycky těžké dělat takovéto tahy, Max jel dobře a uvolnilo se místo na trati, tak zajel do boxů. Bohužel, zastávka byla asi o čtyři desetinky delší a kvůli místním boxům jsme už nebyli v úplně ideální pozici. Na to reagoval Daniel, který zajel pár slušných kol, navíc kluci před ním se zasekli za Sainzem, díky čemuž mohl Daniel předjet jak Bottase, tak Maxe.

Jsem ale velmi šťastný, jelikož rychlost našich vozů tu byla velmi dobrá. Max se celý závod dokázal držet za Bottasem. Daniel měl taky slušné tempo, a to i přes ne úplně přesvědčivé kvalifikační časy. Prostě nám chybí ten kousek, který zbytek dokáže v Q3 z auta ještě dostat. Ale to ještě přijde. Kdybychom se kvalifikovali o něco lépe, tak věřím, že bychom Ferrari pěkně znepříjemnili život. Je to městský okruh, emoce jsou tu velké. A co se Ferrari týče: Seb byl rychlejší. Kimimu došly pneumatiky a dostal první zastávku dřív, což je férové. Potom se dostal do provozu. Podle mého by to dopadlo stejně i kdyby se zastávky otočily.


MERCEDES

Valtteri Bottas, 4. místo
Zásadním momentem bylo, když jsem se dostal za Carlose, kde jsem se zasekl. Jsem zklamaný, jeli jsme si pro pódium,ale Red Bull nakonec odvedl lepší práci, co se týče strategie. Já byl zaseknutý v provozu a on měl volný vzduch a mohl nás sjíždět. Jsme opravdu zklamaní, ale doufejme, že Monaku bude tím nejhorším. Je to tu hodně specifické, nám prostě chyběla rychlost a Ferrari bylo velmi silné. Naše auto je prostě citlivější na změny nastavení a budeme se s tím muset ještě vypořádat.

Lewis Hamilton, 7. místo
Mám ty nejchytřejší stratégy a ti řekli, že nejlepší možný výsledek je desáté místo. Ale šel jsem do toho s pozitivními myšlenkami a zatlačil na to. S výsledkem jsem moc spokojen. Dnes jsem se ráno cítil hrozně a moc toho minulou noc nenaspal. Takže získat tyto body - mohu odjet spokojen a posunout se dál. Ultra měkké pneumatiky pro mě moc nefungovaly, super-měkké byly o hodně lepší. Auto se během celého víkendu řídilo těžce.

Toto Wolff, šéf týmu
Naše auto tento víkend nebylo dost rychlé. Ve čtvrtek jsme byli zaskočeni a nikdy se z toho úplně nedostali. Pneumatiky nefungovaly správně. Máme nad čím přemýšlet. Monako pro nás bylo i loni náročné a Lewis to zachránil. Teď máme čas do Montrealu, což je další těžký okruh. Musíme ty věci napravit. Máme stejný výsledek jako Singapure 2015 a Rusko letos. A to je zklamání. Singapure tehdy nebyl moc o mechanické stránce věci. Pochopení pneumatik je však prostě klíčem. Nastavení bylo skoro stejné. Nikdy jsme neměli oba piloty s nedobrými výkony. Lewis byl silný v Barceloně, Valtteri zase v Rusku. Už od startu bylo Ferrari rychlý. Myslím, že máme rychlé auto schopné vyhrávat závody a tituly, ale je to náročná dáma.


TORO ROSSO

Carlos Sainz, 6. místo
Myslím si, že to dopadlo skvěle. Byl to skvělý víkend, od začátku až do konce. Neudělal jsem žádnou chybu v trénincích. Zajel jsem slušná kola ve všech částech kvalifikace. A dnes byl bezchybný i můj závod. Z toho tedy vzešlo 6. místo. Dokázali jsme se navíc udržet před jedním z Mercedesů. Prostě jsme využili všech našich příležitostí a teď si můžeme užívat, jelikož v Monaku nám to vyšlo. Takhle se totiž nedaří vždycky.

Daniil Kvjat, nedokončil
Ani mě nepřekvapuje, že do mě naboural. Už v zrcátku vypadal hodně zoufale a nakonec se odhodlal k naprosto zoufalému kroku a ukončil tak závod pro nás oba. Auto je ale každým dnem lepší a lepší. Celý závod jsem se cítil velmi dobře. Uvidíme, jak to pojede v Kanadě a snad se nám podaří dostat i nějaké body z mého vozu. Dneska mi tam prostě vjel a zkazil mi závod.

Franz Tost, šéf týmu
Od samého počátku monackého víkendu jsme měli konkurenceschopný balíček a naši jezdci od čtvrtka předváděli velmi dobré tempo. V sobotu Carlos zvládl velmi dobrou kvalifikaci, na druhou stranu Daniil doplatil na Vandoorneovu havárii - měl zrovna rozjeté rychlé kolo, takže musel zpomalit a proto startoval jedenáctý. Díky penalizacím McLarenu začal z devátého místa, ale bohužel neměl nejlepší start, ztratil dvě pozice na úkor Hülkenberga a Magnussena. Později se chytil a kdykoli měl před sebou volnou trať, podařilo se mu zajíždět velmi rychlá kola. Bohužel mu závod ukončil Pérez, což byla dle mého názoru jasná chyba ze strany pilota Force Indie, protože v této části trati prostě nelze předjíždět.

Carlos předvedl fantastickou práci, skvěle odstartoval, dobře hájil svou pozici a jel závod na vysoké úrovni. Ustál tlak Hamiltona, aniž by se dopustil jediné chyby, rozhodně si šesté místo zaslouží. Tým je stále v Poháru Konstruktérů na pátém místě i díky tomu, že získal dalších osm bodů - takže na Williams máme náskok devíti bodů. To je velmi pozitivní, chtěl bych poděkovat všem - inženýrům, že dobře připravili auta, mechanikům za rychlejší a přesnější pit-stop. Nyní už se chceme soustředit na náš další závod v Kanadě... uvidíme, čeho budeme schopni dosáhnout v Montrealu.


HAAS

Romain Grosjean, 8. místo
Je to poprvé, co jsme měli v první desítce obě auta, takže to je opravdu dobré, zvláště v Monaku. Byl to těžký závod. Neměli jsme na to držet tempo s ostatními vozy před námi. Přede mnou se nic zvláštního nedělo, všechno se odehrávalo za mnou. Pokaždé, když někdo vypadl, tak to bylo za mými zády. Lewis měl před sebou volnou trať, takže nás mohl při pit-stopu přeskočit. Ale je skvělé mít obě auta na bodech. Podařilo se nám absolvovat závod bez problémů, jel jsem tak rychle, jak to jenom šlo. Je toho mnohem víc, co musíme analyzovat a čemu je třeba porozumět, ale jako tým rosteme.

Kevin Magnussen, 10. místo
Osobně jsem tímto závodem zklamaný. Měl jsem defekt pneumatiky, ale přesto jsme skončili na bodech s oběma vozy, což je pro tým opravdu dobře odvedená práce. Opravdu si to zaslouží, jsem šťastný, že jsme toho dosáhli. I když to je jen jeden bod, mohlo jich být mnohem víc. Mám dojem, že tohle je zatím nejnešťastnější sezóna mé kariéry, ale máme aspoň obě auta na bodech, takže jsem za tým hrdí. Jsme v Monaku a tady se může přihodit plno věcí. Není důvod vzdávat, pořád tlačíte a přesně to jsem tady udělal. Pořád jsem se pokoušel útočit.

Günther Steiner, manažer týmu
Mít obě auta na bodech, to je přesně to, čeho jsme chtěli v letošním roce dosáhnout. Povedlo se nám to v šesté Grand Prix. Chtěli jsme toho dosáhnout už dříve, ale nyní to také není špatné. Jak jsem řekl po kvalifikaci, všichni odvedli výbornou práci. Vypadli jsme z bodovaných pozic po defektu pneumatiky, ale dokázali jsme se vrátit, takže můžeme být spokojení a pyšní na to, co jsme tu dokázali. Nikdy nás neopustila pohoda, vždy jsme se dokázali udržet vpředu. Měli jsme smůlu, ale nakonec se nás přidrželo štěstí, takže je vše v pořádku. Postupně dozráváme a jsou za námi vidět výsledky. Ještě nás potkají nějaké pády a vzestupy, ale pořád jdeme kupředu. Někdy nejsou dost viditelné, když nebodujeme, takže si to nikdo neuvědomuje, ale dnes jsme předvedli magický krok. Během posledních šesti měsíců jsme se dokázali zlepšit.


WILLIAMS

Felipe Massa, 9. místo
Jsem moc rád za výsledek i body. Měli jsme problém na startu s brzdami a musel jsem na ně od začátku dávat pozor. To se mi nikdy předtím v kairéře nestalo! Nakonec jsem viděl Péreze, jak se mě snaží předjet na nových pneumatikách a já si říkal, že to musím zvládnout a dojet a získat body. A to se stalo. Zkušenosti mi rozhodně pomohly a jsem spokojen.

Lance Stroll, nedokončil
Jel jsem v pořádku, ale potom se objevily problémy a nakonec jsem musel do garáže. Bohužel takové věci se zvlášť v Monaku stávají. Bylo tu několik incidentů, což znamenalo, že pneumatiky ztratily teplotu a bylo těžké ji dostat zpět. Ale další závod budu mít doma a cítím se pozitivně. Bude to speciální a víme, že náš vůz tam může být silný.

Paddy Lowe, technický ředitel
Byl to těžký závod a to jsme čekali (s ohledem na startovní pozice). Plánovali jsme použít strategii a získat výhodu díky safety caru, pokud by se objevila příležitost posunout se. Jako obvykle se toho v Monaku dělo dost. A Felipe z toho těžil a získal pro tým dva body. Lance jel solidně, ale bohužel musel odstoupit kvůli problému s předním levým brzdovým systémem jako důsledek poškození úlomky, které zablokovaly chlazení. Celkově jsme spokojeni, že máme body, ale nebyli jsme dnes dost rychlí. Poučíme se a musíme se ujistit, že z toho vyjdeme příště silnější.


RENAULT

Jolyon Palmer, 11. místo
Se závodem jsem spokojený. Rychlost byla docela dobrá a neudělal jsem žádnou chybu. Užíval jsem si to; protáhnout auto 78 okruhy Grand Prix Monaka, na to potřebujete mít dobré pneumatiky, aby bylo možné se posunout kupředu po hvězdné cestě. Je tu těžké předjíždět, takže jedenáctá pozice po startu ze šestnáctého místa je dobrá, i když mi na první letošní bod chyběla jedna vteřina. Cítil jsem se na víc než na 11. příčku, takže bych si něco z dnešní dynamiky chtěl vzít do Kanady.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Myslím, že jsme dnes měli na nějaké body. Byl jsem spokojen s desátým místem a byla šance si polepšit. To hlavní v Monaku je zůstat ve hře a určitě bychom si odvezli deváté nebo i osmé místo. Ale konec přišel náhle. Viděl jsem kouř vycházející ze zadní části vozu a tým mi řekl, abych zastavil. Diagnostika - selhala převodovka. Pro mne jako pilota je to neuspokojivé, ale rozhodně jsme jako tým neztratili svůj potenciál. Vrátíme se zpátky v Montrealu.

Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Obecně řečeno, závěr víkendu v Monaku nám přinesl zklamání. Chtěli jsme tu pokračovat v našem sílícím vzestupu v letošním šampionátu. Tým v pátek hodně usilovně pracoval, abychom vyřešili náročnou situaci po čtvrtečním tréninku a připravili se na pozitivní výsledky na startovním roštu. Naše analýza ukázala, že v případě Nicovy převodovky existuje určité riziko, ale rozhodli jsme se ji ponechat ve voze, abychom se vyhnuli penalizaci za výměnu. Riskovat je třeba, to je motorsport a dnes jsme za to zaplatili. Je to škoda, protože Nico měl dobrou rychlost. Jolyon odjel dobrý závod a nedopustil se žádné chyby, což je pro jeho sebevědomí důležité. Nyní by se měla zúročit v lepší kvalifikaci, aby pak v nedělních závodech mohl bodovat.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 12. místo
Byl to velmi náročný den, respektive víkend. Závod nám prostě nevyšel, a to je škoda. Rychlost jsme měli dobrou, mohli jsme být na bodech. Ze začátku jsem bojoval s Felipem a nakonec se nám ho podařilo předjet pomocí undercutu. Pak ale přišel defekt, což znamenalo další zastávku. To ovlivnilo zbytek závodu. Měli jsme smůlu. Chci se ale soustředit na to pozitivní. Auto jelo skvěle a tým zvolil dobrou strategii, chybělo jen to štěstíčko.

Sergio Peréz, 13. místo
Můj závod byl tak trochu noční můrou. Hned v prvním kole jsem si poškodil přední křídlo, což mě ovlivňovalo během jízdy. Předjel jsem pak Strolla a Palmera a musel jsem prostě riskovat. V Monaku není nikdy moc místa. Na konci jsem měl dobré gumy a útočil jsem na Kvjata, bohužel tam nebyl dostatek prostoru a došlo ke kontaktu. Oběma nám to zkazilo závod. Abych byl upřímný, v mé situaci bylo prostě správné riskovat.

Rob Frenley, zástupce šéfa týmu
Dnešek je dnem nenaplněných šancí. Sergiův kontakt se Sainzem v prvním kole byl hodně drahý, jelikož musel brzy do boxů, aby jsme vyměnili přední křídlo. Ocon to měl těžké již od začátku, jelikož začínal z P15. Jel ale velmi dobře, pak bohužel přišel defekt. Ocon tak přišel o cenné body, je to škoda. Byl to prostě den, kdy se nic nedařilo. To je ale pro Monako typické. Musíme se ale srovnat a do Montrealu přijet v co nejlepší formě.


MCLAREN

Jenson Button, nedokončil
Na začátku jsem Alonsovi říkal, že se mu dobře postarám o auto, to nevyšlo. Trochu jsem mu ho naboural. (smích) Jsem radši, že jsem poškodil jen křídlo a neudělal to, co jsem řekl před závodem. Bylo to hodně těžké a jsem rád, že je Pascal v pohodě. Měl na té straně špatný výhled, ale je důležité, že se nic nestalo. Štěstí je, že to nebyla rychlá zatáčka... Jinak je to asi má poslední účast, tady ve Formuli 1.

Stoffel Vandoorne, nedokončil
Je škoda, že jsme nezískali žádné body. Myslím, že jsme všichni doufali, že tento víkend získáme víc. Ke konci jsem už věděl, že restart bude náročný. Je to vždy těžké zahřát super měkké pneumatiky. Věděli jsme, že Sergia nepokryjeme, stejně jako Felipeho. Ty přezuli, což pro nás nebyla možnost. Když jste v top desítce, musíte si pozici udržet. Bylo těžké udržet teplotu pneumatik a brzd. A bohužel v první zatáčce jsem neměl místo. Není to výsledek, který bychom si přáli, ale i tak si můžeme odnést pozitiva. I když chybí celková rychlost, udělali jsme tu pokrok. Čeká nás práce, ale jsem i nadále optimistický.

Eric Boullier, závodní ředitel
Někdy navštívíte kasino Monte Carlo a vyhrajete jackpot, jindy odejdete s prázdnýma rukama. A pro nás to byl dnes bohužel den, kdy nám štěstí nepřálo. Věděli jsme, že Jenson bude muset dohánět, ale bohužel náš pokus o čistý vzduch vyšel naprázdno, když Sauber zkusil to stejné. Bylo to smolné, že i přes nebezpečné vypuštění Wehrleina nám penalizace nehrála do karet.

Kolize byla jedna z těch dalších věcí, ale jsem rád, že jsou oba v pořádku. Potom jsme se zaměřili na Stoffela, byl v první desítce a jeho rychlost byla slibná. Ale po výměně na studených pneumatikách po restartu kvůli nedotáčivosti narazil v první zatáčce do bariéry. Jsou tu i pozitiva, myslím, že Stoffel tu ukázal pokrok a Jenson ukázal, že je skvělý šampion a skvělý člověk for F1. Nakonec k Fernandovi - je to náš kamarád a kolega a bojuje v Indy 500, držíme palce.


SAUBER

Pascal Wehrlein, nedokončil
Doufám, že jsem zcela v pořádku. Hlavou jsem narazil na bariéru, takže musím jít na další vyšetření a kontrolu. Uvidíme. Bylo to ošklivě, brzdy začaly kouřit a nemohl jsem se dostat z auta. S tím mým předchozím zraněním si nejsem úplně jistý. Jenson na to neměl. Ta zatáčka není místo k předjíždění, byl to hloupý manévr. Protože jsem opět narazil hlavou do bariéry, v příštích dnech se rozhodne, jestli budu v důsledku dřívějšího poranění zad absolvovat další lékařskou prohlídku. Jsem ještě rozrušený kvůli naprosto zbytečnému manévru, protože jsme jeli s Jensonem podobnou strategii, takže po zastávce na začátku závodu jsme byli stejně daleko od bodů. Byl to nepříjemný incident, k němuž nemělo dojít.

Marcus Ericsson, nedokončil
Od začátku do konce to byl velmi tvrdý víkend. Z rychlostí, kterou jsme při něm měli, to mohl být slušný závod, aspoň z mého pohledu. Naneštěstí jsem měl problémy s přehřátými brzdami kvůli fázi safety caru. Snažil jsem se je ochladit, ale zároveň jsem potřeboval udržet teplotu pneumatik v dostatečné výši. Kombinace přehřátých brzd a vystydlých pneumatik způsobila, že jsem měl problémy vůz ubrzdit, takže jsem nakonec sklouzl do bariéry.

Moniša Kaltenborn, šéfka týmu
Tento víkend je pro nás zklamáním. Od prvního tréninku jsme měli potíže s tím, abychom udrželi pneumatiky v provozní teplotě, ale nedařilo se nám technicky tento problém vydržet. Pokud nejsme dost rychlí, nemůže nám žádná strategie pomoci. Nicméně jsme rádi, že v Pascalově případě jsme rádi, že se nestalo nic vážného. U Marcuse je velká škoda, že nedokončil závod.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Druhé místo, ale pocity moc dobré nejsou," hodnotí Kimi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 04.06.2017 10:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 62 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pokud jel Jenson Button opravdu poslední závod, tak se rozloučil s F1 penalizací

Kolize Buttona s Wehrleinem má viníka, padaly i další tresty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud