Po letech marného čekání na nový mladoboleslavský vůz v karoserii kupé přicházejí dobré zprávy. Škodovka veřejně potvrdila, že plánuje výrobu vozu se sportovními tvary, který by měl navázat na Škodu 110 R.
Britskému motoristickému serveru AutoExpress potvrdil tuto zprávu Christian Strube, vedoucí oddělení technického vývoje. Podle jeho slov bychom se měli dočkat nového sportovního kupé, které se představí spolu se čtyřmi dalšími elektrickými vozy, jejichž prodej plánuje Škoda Auto zahájit do roku 2025 - jak oznámila během představení konceptu Vision E.
Celé odhalení přišlo celkem nevinně. Během rozhovoru se Christian Strube ohradil proti tomu, že vozy Škoda byly vždy zaměřeny jen na funkčnost a praktičnost. Jako příklad vozu, který cílil spíš na radost řidiče za volantem, uvedl Škodu 110 R ze sedmdesátých let. Když se redaktor AutoExpress zeptal, zda Škoda neplánuje podobný vůz jako 110 R, Strube překvapivě odpověděl že ano, ovšem bude půjde o elektromobil.
Kdy bychom se sportovního kupé mohli dočkat ale neupřesnil. Jasné je pouze to, že přijde v rámci pěti elektromobilů, které Škoda plánuje uvést na trh do roku 2025. Ovšem nedělejme si iluze, že s kupé bude automobilka pospíchat. Mnohem pravděpodobněji nejdříve přijde elektrické Citigo, které se očekává již v roce 2019. V roce 2020 se očekává SUV vycházející z Vision E. Poté by mohl přijít rodinný vůz v podobě elektrické Octavie / Fabia a minimálně ještě jedno SUV, neboť jde o neustále populárnější segment. Až poté se dá očekávat kupé.
Co nás čeká pod jeho kapotou je jedna velká neznámá. S určitostí víme jen to, že kupé bude stát na platformě MEB, která bude používána pro elektromobily napříč celým koncernem VW. Otázkou ale zůstíví, zda se Škoda opravdu pokusí přiblížit staré 110 R a vsadí na pohon pohon zadní nápravy, nebo bude nové kupé předokolka/čtyřkolka.
Pro připomenutí, první mladoboleslavský elektrický koncept, SUV Vision E, slibuje výkon 225 kW (305 k), pohon všech kol a dojezd až 500 kilometrů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.