Aston Martin DB11 je mnohem víc, než jen dalším autem pro Bonda

AutoRoad.cz, 1. května 2017, 10:15 Google+

Nový Aston Martin DB11 je potřebným závanem čerstvého vzduchu přicházejícího od britské sportovní automobilky. Předcházející model DB9 se konečně dočkal místo faceliftů a úprav plnohodnotné náhrady, stojící na zcela nové platformě a značí novou éru automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin DB11 je nejrychlejším modelem řady DB v celé její historii.

Aston Martin DB11 je nejrychlejším modelem řady DB v celé její historii. | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Naprosto vše, od podvozku přes karoserii, od motoru až po elektroinstalaci, vše je nové. Aston Martin DB11 je výsledkem ambiciózních plánů společnosti. Výkon poskytuje vlastní pohonná jednotka, kterou je dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o obsahu 5,2 litru. A jaké jsou čísla? Rovných 600k a 700 Nm točivého momentu, které spolu s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF dělají z DB11 nejrychlejšího Aston Martina z celé dosavadní série.

Nejsilnější model je schopen zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 vteřiny a dosáhnout rychlosti přes 320 km/h. Karoserie automobilu je naprosto propracovaná i po stránce aerodynamických vlastností, což eliminuje potřebu tradičního zadního spoileru, který by narušoval jinak dokonalé a svůdné tvary DB11.

Důležité změny nastaly také uvnitř vozu. Nový Aston Martin dostal díky podepsání technické spolupráce s firmou Daimler nejlepší dostupné technické prvky. Pryč jsou tedy doby, kdy používal Aston dnes již zastaralý satelitní navigační systém od Volva. Znamená to mimo jiné osmipalcovou obrazovku multimediálního systému s vylepšenou navigací a dvanáctipalcovou TFT obrazovku místo přístrojového panelu. Volant s netradičním tvarem v sobě ukrývá vedle voliče jízdních režimů také páčky řazení automatické převodovky.

Automatu pomáhá s přenosem výkonu mechanický samosvor s aktivním vektorováním točivého momentu. Druhé řešení přitom slaví ve vozech Aston Martinu premiéru. Hodně se pracovalo na naladění podvozku, řízení a elektroniky. Tuto oblast měl na starosti bývalý zaměstnanec Lotusu Matt Becker, což už je samo o sobě zárukou jisté kvality. Cena DB11 začíná na 5,4 milionu korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Aston Martin DB11 je mnohem víc, než jen dalším autem pro Bonda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji do garáže. Důvod je bizarní

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

Škoda Karoq

OBRAZEM: Úspěšné SUV Škoda Karoq?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Toyota Sora

Toyota přichází s revolucí v hromadné dopravě. Autobus Sora je prostorný, výkonný a ekologický

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Blokování křižovatky. Oblíbený nešvar českých řidičů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama