O premiéře nové Audi A8 už ví snad naprosto každý. Jeho nový autopilot však nabídne tak obrovskou vyspělost, že je to vlastně špatně. Jak to?
V pořadí třetí generace A8 bude ve své nejvyšší výbavě disponovat vyspělým autonomním systémem třetí úrovně. S tím však souvisí jistě legislativní změny v zákonech. Jde totiž o to, že tahle Audi bude tak dokonalá, že do jisté míry úplně nahradí řidiče.
To však podle zákona úplně nejde. Díky tomu tak nebudeme hned zkraje uvedení novinky na trh tuto službu v plném rozsahu využít. Vůz defacto zvládne převzít řízení a sám dle svého uvážení zrychlit, zpomalit a také zastavit. My jen doufáme, že tento systém bude mnohem propracovanější, než ten, který nabízí Tesla. A jak to vypadá se změnou zákona na domácím trhu v Německu? O přepracování Vídeňské úmluvy o silničním provozu se prý již intenzivně jedná. V jejím rozsahu by se tam měli zanést odstavce o využít třetí a čtvrté úrovně autonomního systému. Od letošního podzimu pak budeme moci novinku s osmičkou ve znaku vidět na silnici.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?